همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: دشمن از مساله قومیت‌ها، اقلیت‌های مذهبی، حقوق زنان، حقوق بشر، آسیب‌های اجتماعی، سیاه‌ نمایی‌ها، تخریب دین و دین سازی و شگردهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به دنبال نا امید کردن مردم است.

حبیب الله سیاری

امیر دریادار حبیب الله سیاری روز دوشنبه در اجلاسیه نیروهای مسلح آذربایجان شرقی با بیان اینکه آنقدر آمادگی داریم که دشمن حتی فکر تعدی به مرزهای ایران را به خود راه نمی‌دهد، افزود: دشمن اگر نمی‌ترسید همان کاری را می‌کرد که در کشورهای همسایه ایران انجام داد.

وی با بیان اینکه ملت ایران پس از انقلاب، تمامیت ارضی ایران را به برکت خون شهدا حفظ کرد، ادامه داد: افتخار می‌کنیم بگوییم که در تاریخ ایران در هر جنگی، بخشی از خاک ایران از دست رفت ولی در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، حتی یک وجب را از دست ندادیم.

امیر دریادار سیاری با تاکید بر اینکه امروز به برکت انقلاب دارای استقلال هستیم و برده استکبار نیستیم، گفت: ایران اسلامی امروزه به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده، در حالی که قبلا ابزار دست استکبار بود.

وی با اشاره به جایگاه بین‌المللی ایران و تاثیرگذاری آن در تحولات منطقه ای، اظهار داشت: اکنون هیچ تصمیمی بدون حضور ایران در منطقه میسر نیست و این به برکت انقلاب و خون شهداست.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به استراتژی‌های شکست‌خورده استکبار در برابر ایران، گفت: دشمنان در همه راهبردها از ابتدای انقلاب تاکنون به برکت خون شهدا شکست خورند.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با ایران اسلامی یک پیمان نانوشته بین شرق و غرب در هشت سال دفاع مقدس ایجاد شده بود، اضافه کرد: سروقامتان دفاع مقدس قد خم نکردند و همه راهبردهای دشمنان را با شکست مواجه کردند.

امیر دریادار سیاری افزود: دشمنان به مرور زمان انواع تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند و به لطف خدا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکست آنها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در جنگ اقتصادی امروز نیز دشمنان با شکست مواجه خواهند شد، گفت: در جنگ نرم و جنگ اراده‌ها دشمنان همواره شکست خورده‌اند و انزوای ایران و استراتژی جنگ‌های نیابتی علیه ایران هم با شکست مفتضحانه مواجه شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: دشمن می‌داند در ۴۰ سال گذشته همه استراتژی‌هایش شکست خورده و امسال سرافرازانه چهلمین سالگرد انقلاب را جشن می‌گیریم.

وی با بیان اینکه دشمن می‌داند که توان جنگ با ایران را ندارد، گفت: دشمن آگاه است که توان بازدارندگی نیروهای مسلح و پشتیبانی مردمی بسیار بالاست.

امیر دریادار سیاری همچنین در خصوص شهید حسن باقری افشردی، گفت: شهید باقری فرمانده و استراتژیست جوان نظامی بود که از دل بسیج بیرون آمد و به یک نابغه و فرمانده جوان دفاع مقدس تبدیل شد.

وی با بیان اینکه شهید باقری جوانی مومن و متعهد واقعی برای دفاع از انقلاب بود، ادامه داد: شهید باقری خط امام را دنبال و جهادی عمل کرد.

سرلشکر غلامحسین افشردی معروف به «حسن باقری» در روستای افشرد از توابع بخش خواجه شهرستان هریس از استان آذربایجان شرقی و به قولی هم در تهران چشم به دنیا گشود.

وی به‌عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه نقش مهمی در موفقیت نیروهای ایران در عملیات‌های فتح‌المبین و رمضان و هم‌چنین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر داشت.

وی در هنگام شهادت، سِمت قائم‌مقامی فرماندهِ نیروی زمینی سپاه را برعهده داشت.

کنگره ملی سرلشکر شهید حسن باقری، ۹ بهمن در مصلای امام خمینی (ره) تبریز برگزار خواهد شد.

کد خبر 429968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha