همشهری آنلاین: رسانه فاکس اسپرتس به بررسی و تحلیل دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ پرداخت.

۵ نکته کلیدی دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن از نگاه فاکس اسپرتس

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از رسانه فاکس اسپرتس آسیا، امارات دوشنبه ساعت ۱۷:۳۰ میزبان مصاف هیجان انگیز تیم‌های ایران و ژاپنی است که با بازیکنان برجسته خود رو به روی هم قرار می‌گیرند.

ایران تحت هدایت کارلوس کی روش قصد دارد پس از ۴۳ سال قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را به دست آورد، در حالی که ژاپن در سال ۲۰۱۱ میلادی قهرمان این رقابت‌ها شده است. ایران قصد دارد مقابل این تیم به پیروزی شیرینی دست پیدا کند.

۵ نکته کلیدی دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن:

۱) ایران هنوز در جام ملت‌های آسیا در برابر ژاپن گلزنی نکرده است

ایران و ژاپن تا قبل از بازی امروز در جام ملت‌های آسیا، ۳ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که ۲ تساوی و یک شکست، نتیجه کار ایران در برابر سامورایی‌ها بوده است.

این در حالی است که در سه بازی قبلی، تنها یک گل به ثمر رسیده و آن هم توسط «کازویوشی میورا».

۲) آیا سال ۲۰۱۹ می‌تواند مرحمی بر قلب شکسته ایرانیان باشد؟

ایران برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ به نیمه نهایی جام آسیا رسیده است. با این حال، تاریخ بازی‌های تیم ملی در نیمه نهایی این رقابت‌ها برای طرفداران فوتبال ایران ترسناک است.

آن‌ها در ۵ نیمه نهایی اخیر خود با شکست مواجه شده اند. ایران آخرین قهرمانی اش را در سال ۱۹۷۶ جشن گرفت که ۴۳ سال از آن روز می‌گذرد.

اما تیم ملی ژاپن در پنج دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال‌های (۲۰۰۰، ۲۰۰۴، ۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۹) به نیمه نهایی راه پیدا کرده و سه بار قهرمان این رقابت‌ها شده است.

در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۰۷ ژاپن به فینال جام ملت‌های آسیا نرسید و توسط عربستان سعودی حذف شد.

۳) رکورد بی عیب و نقص ژاپن در هزاره جدید!

ژاپن سال‌ها پیش از آنکه ۲۷ سال پیش عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست بیارد، علاقه‌مندان زیادی از مسابقات جام جهانی به دست آورده بود.

سامورایی‌های آبی از زمان شروع مسابقات سال ۲۰۰۰ تنها از ۳۳ بازی یک مسابقه را واگذار کرده اند.

بله شما درست خواندید! این بدان معنی است که آن‌ها عملکرد فوق العاده‌ای در قاره کهن دارند و فقط جلوی تیم عربستان سعودی در سال ۲۰۰۷ با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خوردند.

۴) دفاع ایران باید مورد قدردانی قرار گیرد

در حالی که خط حمله ایران در طول مسابقات بسیار مورد ستایش قرار گرفته است، اما صادقانه باید دفاع ایران نیز بسیار مستحکم است.

زیرا آن‌ها علی رغم مواجه شدن با تیم هایی، چون چین، عراق، عمان و ویتنام در مسیر خود تا به اینجا گلی دریافت نکرده اند.

ایران در کنار قطر موفق به انجام کلین شیت شده و حالا باید با ژاپنی مصاف کند که تمامی بردهای خود را با نتیجه یک بر صفر به دست آورده است. اگر ایران، تیم ملی ژاپن را شکست دهد به اتفاق مهمی دست پیدا کرده است.

۵_ یک روایت از ۲ مهاجم (سردار آزمون از ایران و مینامینو از ژاپن)

مهاجم تیم ملی ایران سردار آزمون است که در تیم روبین کازان روسیه توپ می‌زند، تاکنون موفق به ثمر رساندن چهار گل شده است و فقط المعز علی از قطر را با هفت گل بالاتر از خود در جدول گل زنان می‌بیند.

با این حال تیم ملی ژاپن با بردهای اقتصادی خود تا به این جا مهاجمی به نام مینامینو را معرفی کرده است که توانایی گل زنی بالایی دارد. مینامینو مهاجم ۲۴ ساله تیم ردبول سالزبورگ این روزها فشار بالایی را برای گلزنی تحمل می‌کند. هیچ مهاجمی تا به این جا با بردهای یک بر صفر تیمش به مرحله بعد راه نیافته و اکنون وظیفه این مهاجم ژاپنی برای گل زدن بسیار سنگین است.

کد خبر 429958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha