همشهری آنلاین: لوکا دانچیچ که درست یک ماه دیگر ۲۰ ساله می‌شود، رکورد لبران جیمز را شکست و جوان‌ترین بازیکن تاریخ nba با ثبت تریپل‌دابل ۳۰ امتیازی لقب گرفت.

لوكا دانچيچ در بازي دالاس و تورنتو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اس‌پی‌ان، بازیکن ۱۹ ساله و اسلوونیایی تیم بسکتبال دالاس موریکس بامداد روز دوشنبه در باخت ۱۲۰ به ۱۲۳ برابر تورنتو رپترز ۳۵ امتیاز، ۱۲ ریباند و ۱۰ پاس گل داشت؛ رکوردی که در ۹ آوریل ۲۰۰۵ با ۴۰ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۱۰ پاس گل به نام جیمز با ۲۰ سال و ۱۰۰ روز سند خورده بود. کلیولند کاوالیرز به لطف ۴۰ امتیاز و تریپل‌دابل جیمز آن بازی را ۹۸ بر ۸۱ از میلواکی باکس برد.

دانچیچ که تابستان امسال از تیم بسکتبال رئال مادرید به لیگ ملی بسکتبال آمریکا و تیم شهر دالاس منتقل شده، چهارمین روکی یا بازیکن سال اولی در ۳۵ فصل اخیر nba است که توانسته تریپل‌دابل ۳۵ امتیازی ثبت کند. استفن کری در ۱۰ فوریه ۲۰۱۰، جیسن کید در ۱۱ آوریل ۱۹۹۵ و مایکل جردن در ۱۴ ژانویه ۱۹۸۵ سه بازیکن سال اولی دیگر با رکوردی مشابه ستاره نوجوان دالاس موریکس بودند.

این بازیکن تازه‌کار در فصل اول حضور در آمریکا با بازی‌های چشمنواز خود تحسین بزرگان nba را برانگیخته است. او نخستین تریپل‌دابل فصل خود را روز ۲۱ ژانویه در بازی دالاس با میلواکی باکس با ۱۸ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۱۱ پاس گل ثبت کرده بود که در آن بازی هم تیم دانچیچ ۱۰۶ به ۱۱۶ باخت. او پس از مارکل فولتس، گارد تیم فیلادلفیا سونتی سیکرز دومین بازیکن جوان تاریخ nba در ثبت تریپل‌دابل لقب گرفت.

لوکا با میانگین ۲۰.۲ امتیاز، ۶.۸ ریباند و ۵.۳ پاس گل در هر بازی (تا اینجای فصل) از اصلی‌ترین گزینه‌های کسب عنوان بهترین روکی فصل عادی است. او در بازی با تورنتو بار دیگر کوارتر چهارم را به عرصه تاخت و تاز خود تبدیل کرد و ۱۳ امتیاز گرفت؛ از جمله یک اسلم‌دانک این سر تا آن سر زمین که نتیجه را به ۹۹ بر ۹۳ به نفع دالاس رساند.

وقتی تورنتو در امتیاز ۱۰۱ بر ۹۹ از دالاس پیش افتاد، دانچیچ با یک سه‌امتیازی راه دور ورق را به نفع تیم خود برگرداند و برای ششمین بار در این فصل به ۳۰ امتیاز رسید. دهمین پاس گل او هم در فاصله ۳:۲۹ تا پایان بازی یک الی‌اوپ به دی‌آندره جردن بود. هر چند در پایان ستاره‌های تورنتو بازی را جمع کردند.

دانچیچ در یارکشی ابتدای فصل nba انتخاب سوم بود که ابتدا به جمع یاران آتلانتا هاوکس پیوست و دالاس خیلی زود او را به خدمت گرفت تا جانشینی شایسته برای درک نوویتسکی آلمانی پس از بازنشستگی باشد. لوکا پیش از آمدن به آمریکا با رئال مادرید و اسلوونی قهرمان اروپا شده بود.

تریپل‌دابل کسب امتیازهای دورقمی در یکی از مهارت‌های بسکتبال از جمله امتیاز، ریباند، پاس گل، بلاک و توپ‌دزدی است.

کد خبر 429929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha