یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی استقلال گفت: مطمئنم که کی روش یک تاکتیک خوب را برای دیدار با ژاپن انتخاب خواهد کرد، ایران قطعا ژاپن را شکست می‌دهد و در فینال جام ملت‌های آسیا با قطر مصاف خواهد داد.

شفر

وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال با حضور در برنامه فوتبال آسیایی در شبکه ورزش صحبت‌هایی را به شرح زیر عنوان کرد:

*گلادباخ بازیکنان جوان را به فوتبال آلمان معرفی کرد و ما تلاش می‌کنیم با استقلال نیز همین کار را انجام دهیم.

*اتوئو در جام ملت‌های آفریقا در سن پایین شاگرد من بود؛ به او گفتم اگر بیشتر تلاش نکند، استعداد خود را از دست می‌دهد و اگر خوب تمرین نکند، می تواند به خانه بازگردد. ما برابر سنگال قهرمان آفریقا شدیم و من همچنان با او ارتباط دارم.

*ما در جاماییکا تیمی را تشکیل دادیم از بازیکنانی که در انگلستان متولد شده بودند؛ ما تیمی جدید را ساختیم و جام کاراییب را بردیم و در کوپا آمریکا، تیم آمریکا را شکست دادیم و مردم با نتایج ما جشن گرفتند.

*استقلال عشق بزرگ من است و حضور در استقلال یک موفقیت بزرگ است.

*از همه آنهایی که در استقلال به ما کمک می‌کنند، تشکر می کنم. ما در گلادباخ استعدادهای زیادی داشتیم و باید به بازیکنان جوان استقلال زمان دهیم. ما تحت فشار هستیم اما طرفداران خیلی خوبی داریم و از آنها می خواهم جوانان را کمک کنند.

*باید پله به پله جلو برویم و بعد از طی کردن مراحل مختلف بهترین تیم ایران خواهیم بود؛ فقط و فقط به ما زمان دهید.

*وقتی یاد «مارک ویوین فو» بازیکن فقید کامرون می‌افتم، بسیار ناراحت می شوم؛ این اتفاقی است که خیلی کم در زمین رخ می‌دهد. او کاپیتان و فرمانده تیم من بود.

*همیشه بین دو نیمه از بازیکنان می‌پرسیدم می‌توانید ادامه دهید یا نه؛ از او نیز سوال کردم و او گفت می تواند. ۱۵ دقیقه از نیمه دوم گذشته بود و از او پرسیدم همه چیز مرتب است؟ او با توپ در زمین حریف بود اما توپ را از دست داد. دقایقی بعد به زمین افتاد و هیچکس او را ندید زیرا توپ در سمت دیگر زمین بود. دکتر لو به زمین رفت و داور اجازه داد که پزشک بالا سر او بایستد. دکتر به ما اشاره کرد که اتفاق بدی رخ داده و او را از زمین خارج کردیم. ما بازی را بردیم و به بازی بعدی رفتیم اما هیچکس نمی‌دانست که چه اتفاق ناگواری رخ داده است.

*بعد از بازگشت به رختکن و زمان خواندن سرود ملی، به آنها گفتم به زمین بروید و خود را گرم کنید. یک دقیقه بعد به من گفتند که مارک فوت کرده است. من همسر و فرزندان او را دیدم و نمی‌خواستم درباره آن صحبت کنم. ای کاش دیرتر آن اتفاق می افتاد.

*از سوی سپ بلاتر پیش ما آمدند. برای خاکسپاری به کامرون رفتیم و روزهای خوبی نبود.

من با مردم خوبی در ایران آشنا شدم و احساس بسیار خوبی در ایران دارم؛ به همه دوستانم در آلمان گفتم. دوست من از آلمان به اینجا آمد و وقتی مهمان نوازی ما را دید باور نمی‌کرد مردم ایران تا این اندازه مهربان هستند.

*با رئیس باشگاه، کادرفنی، فرزندم و هواداران تلاش می‌کنم تا تیم را بالا بیاورم. اگر به جوانان وقت بدهید، این کار شدنی است. استقلال بازیکنان بسیار خوبی دارد و بازی به بازی بهتر می شود. به نورافکن گفتم در اینجا بمان، او رفت و حالا دوباره برگشت. مجید حسینی نیز به ترکیه رفت و باید با مشاور او صحبت کنیم که چرا حالا توان او پایین آمده است.

*من هر روز با بازیکنانم صحبت می‌کنم. خیلی خوشحالم که مربی استقلال، تیمی با این هواداران هستم. هواداران ما از مسیرهای دور می آیند، در خودرو خود می خوابند تا بازی را ببینند و ما باید با آنها رو راست باشیم.

*با رئیس باشگاه یک شب بسیار خوب را داشتیم. اگر با یکدیگر کار کنیم، به موفقیت خواهیم رسید.

*فوتبال وسیله ای برای نزدیک کردن کشورها است.

*تیم ملی ایران بسیار خوب عمل کرده و شانس قهرمانی است. برای کارلوس کی روش و بازیکنان بسیار خوشحال هستم.

*با حذف استرالیا همه غافلگیر شدند؛ دو سال پیش با من صحبت کردند. طرحی را به آنها دادم اما این طرح را فراموش کردند. آنها ایده خاصی در بازی نداشتند و تنها به دنبال توپ های بلند بودند. امروزه تیم ها اینگونه بازی نمی‌کنند و باید دو یا سه بار با توپ تماس داشته باشید؛ مانند سبک بازی قطر.

*چهار تیم حاضر در نیمه نهایی، برای حضور در این مرحله استحقاق دارند. امارات ابتدا خوب نبود اما اکنون خوب شده است. من ۶ سال در این کشور حضور داشتم و ۶ بازیکن این تیم با الاهلی و العین با من کار کردند.

*ما دوشنبه ژاپن را می‌بریم؛ آنها به خوبی تا به اینجا رسیدند اما ایران برنده می شود. سال ۲۰۱۹ سال خوبی برای فوتبال ایران خواهد بود.

*من هم جزئی از مردم ایران هستم. ایران خانه من است. از حضور منتظری، وریا، چشمی، حسینی و دیگران بسیار خوشحال هستم. حسینی می‌توانست در جام ملت‌ها باشد.

*اگر می‌توانستم به کشور امارات می‌رفتم تا بازی ایران را از نزدیک تماشا کنم؛ این یک احترام به تیم ملی ایران است که ما به آنجا برویم.

*مطمئنم که کی روش یک تاکتیک خوب را برای دیدار با ژاپن انتخاب خواهد کرد.

*من ایران را در کنار قطر در فینال مسابقات می‌بینم.

*مطمئنم که کی روش یک تاکتیک خوب را برای دیدار با ژاپن انتخاب خواهد کرد

*من ایران را در کنار قطر در فینال مسابقات می بینم

*طبیعی است که من از واژه "ما" برای تیم ملی ایران استفاده می‌کنم

*ما رحمتی، حیدری و پژمان را به عنوان بازیکنان با تجربه داریم و بازیکنان جوان خوبی در تیم حضور دارند؛ به هواداران استقلال دوباره می‌گویم که به این بازیکنان شانس و زمان بدهید.

*بازیکنان استقلال بعد از بازی های آسیایی، تیم ملی ایران را می سازند.

*با آقای فتحی صحبت کردم و با ایشان رابطه خوبی دارم. نمی‌خواهم مسیر عوض شود و باید در مسیر درست حرکت کنیم. نمی خواهم هواداران این موفقیت از بین برود. در سال های گذشته این اتفاق با گلادباخ رخ داد.

*خوشحالم که رئیس باشگاه پشت ما هست، از ما حمایت می کند و از صحبت غیر تخصصی حمایت نمی‌کند.

*ما می خواهیم تیم خوبی بسازیم. همه برای این باشگاه تلاش می کنند.

*از مهربانی مردم ایران تشکر می‌کنم؛ من اینجا احساس غریبی نکردم.   همیشه مردم با من خوب برخورد کردند و این مردم برای من خیلی مهم هستند

*هوادارانی که ساعت ها برای استقلال در مسیر هستند، بسیار مهم هستند. ما باید برای اینها کار کنیم. اگر بتوانیم این ها را به آنها برگردانم، خیلی خوشحال می شوم. از میگوئل، طاهری، نامداری، ساشا و همه تشکر می کنم. از فرهاد مجیدی نیز بسیار تشکر می کنم

*من فوتبال را دوست دارم و در کار خودم جدی هستم. وقتی مسابقات شروع شود، شما خواهید دید. اگر دوشنبه بازی را در العین دیدیم، بسیار خوشحال تر خواهم بود. آقای زرندی به من خیلی کمک می کند. ما مشکلات خود را، خودمان حل می‌کنیم.

*همکاری همه ما باید بیشتر و بیشتر شود و این مسئولیت فوتبال ما است.

در پایان وینفرد شفر درباره کلماتی که از او پرسیده شد جملاتی را بیان کرد:

*ایران: خیلی خوشحال هستم.

*پرسپولیس: برای برانکو آرزوی موفقیت می‌کنم.  

*استقلال: عشق من

*فرهاد مجیدی: بازیکن بزرگی که در الاهلی با هم کار کردیم و روز به روز پیشرفت می‌کند.

*بیرانوند: می‌تواند در اروپا بازی کند و تیم را به بازی نهایی برساند.

*برانکو: در آلمان نیز مربی‌گری کرده و او را مدت زیادی است که می شناسم. او کار خوبی را ارائه می‌دهد. ما در چین با یکدیگر صحبت کردیم.

*کی روش: ما رابطه خوبی با کی روش داریم. ما با هم راجع به فوتبال صحبت کردیم. امیدوارم رابطه او با لیگ فوتبال ایران بهتر شود.

خوشحالم که اینجا حضور داشتم و می‌دانم خیابانی عاشق فوتبال است. اگر من را دعوت کنید، باز هم حضور خواهم داشت. برای بوندس لیگا نیز حاضر هستم صحبت کنم و می دانم خیابانی مفسر خوبی است.

کد خبر 429802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha