همشهری آنلاین: سازمان ملل در گزارش جدید خود اعلام کرد: زمان آن رسیده تا تمرکز و توجهات را به سمت قوانین محیط زیستی موجود هدایت کنیم.

محيط زيست

به گزارش ایسنا، در گزارش سازمان ملل آمده است: اکنون مهم‌ترین اقدامی که جهت مقابله با تغییرات اقلیمی می‌توان انجام داد تدوین قوانین جدید نیست بلکه باید اطمینان پیدا کرد کشورها از قوانینی که در حال حاضر وجود دارد پیروی می‌کنند.

در گزارشی که به تازگی توسط سازمان ملل منتشر شده نتیجه‌گیری شده که نگرانی‌های محیط زیستی در تمامی نقاط جهان وجود دارد و تمامی کشورهای جهان حداقل از یک قانون زیست‌محیطی برخوردارند. هرچند، تعداد محدودی از کشورها این قوانین را اجرا می‌کنند.

در این گزارش آمده است: تا سال ۲۰۱۷ میلادی در ۱۷۶ کشور قوانین محیط زیستی وجود دارد، در قانون اساسی ۱۵۰ کشور به حفاظت از محیط زیست یا حق برخورداری از محیط زیست سالم اشاره شده و در ۱۶۴ کشور مقام و مسئولی در سطح دولت در نظر گرفته شده که مسئول حفاظت از محیط زیست هستند.

به گزارش سایت مونگابی، با این وجود همچنان در سطح جهان میزان هشدار دهنده‌ای از جنگل‌زدایی، از بین رفتن تنوع زیستی و افزایش دمای جهانی گزارش می‌شود. همچنین در بررسی اخیرِ دانشگاه مریلند آمده است که ۲۰۱۷ دومین سال ثبت شده به لحاظ از بین رفتن جنگل‌های استوایی بوده و ۱۵.۸ میلیون هکتار از مناطق جنگلی از بین رفته است.

کد خبر 429793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha