براساس اظهار نظر «نیره پیروزبخت» رئیس سازمان ملی استاندارد، یک دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری ۴ برابر خودرو آلودگی دارد.

پيك موتور

تردد بالای موتورسیکلت‌ها در پهنه مرکزی پایتخت به ویژه منطقه۱۲ یکی از دلایل عمده آلودگی هواست.  سالهاست شهرداری تهران سعی در جایگزینی موتورهای برقی با انواع کاربراتوری دارد و با توجه به تردد روزانه حدود ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در منطقه ۱۲، می‌توان تأثیر جایگزینی موتورسیلکت‌های برقی را برآلودگی این محدوده به‌خصوص بازار تهران حدس زد.

«سعید ارونقی» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۱۲ در گفت‌وگو با همشهری محله از پلاک شدن ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت برقی خبر می‌دهد و می‌گوید: «با توجه به بالا بودن میزان آلایندگی موتورسیکلت‌های کاربراتوری، استفاده از موتورسیکلت‌های برقی را در دستور کار قرار دادیم و نخستین پیک‌های‌موتوری برقی را راه‌اندازی کردیم.» براساس قوانین، استانداردهایی برای موتورسیکلت‌های برقی تعریف شده است که در صورت وجود آنها، مجوز پلاک شدن داده می‌شود.

به گفته ارونقی، افزایش تعداد موتورهای برقی در ناوگان حمل‌ونقل نیازمند حمایت سازمان‌ها و ارگان‌ها است. او می‌گوید: «جایگزینی ۳۰۰هزار موتورسیکلت‌برقی نیاز به بسته‌های تشویقی مانند ارائه وام و همچنین حمایت مدیریت شهری دارد که برخی از کارها انجام شده و عقد قرارداد با پیمانکار می‌تواند خط پایانی برای معضل آلودگی موتورسیکلت‌ها در منطقه۱۲ تهران باشد.»

کد خبر 429761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha