همشهری آنلاین: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: برخی کشورهای منطقه که آویزان آمریکا شده‌اند باید این را درک کنند که توان ایران اسلامی فقط هوایی، موشکی، دریایی و زمینی نیست و اگر اقدامی علیه این کشور انجام شود، آنها اقتصاد و امنیت نخواهند داشت.

ابوالفضل شکارچی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار «ابوالفضل شکارچی» امروز - شنبه- در نشستی خبری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری سر دشمنی ندارد مگر این که آن کشور با حمایت نظام سلطه بخواهد تعرضی به ایران اسلامی داشته باشد.

وی افزود: برخی از کشورهای منطقه که امروز به آمریکای جنایتکار آویزان شده اند باید این را درک کنند که توان ما فقط هوایی، موشکی، دریایی و زمینی نیست؛ توان این کشور بسیار بالاتر است و اگر اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام شود باید این کشورها بدانند که نه اقتصاد و نه امنیت خواهند داشت.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان این که ما به هیچ عنوان سر دشمنی با کشورهای همسایه نداریم و اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای تهدید هیچ کشوری نیست، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند اگر یک ضربه زده شود، حتما دهها ضربه زده می شود و به شدت مجازات خواهند شد.

سردار شکارچی خطاب به کشورهایی که «به آمریکا آویزان شده اند»، تاکید کرد: اگر اقدامی علیه جمهوی اسلامی ایران انجام شد حتما از زمین، هوا و دریا تهدید خواهند شد به نحوی که تاب آوری مقابله با این بخش از توان جمهوری اسلامی را نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برخلاف دیگر نیروهای مسلح جهان، مردم پایه هستند و منافع ملت مستضعف و محروم جهان را اصل قرار می دهند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران را برای حمایت از مردم مظلوم جهان و ایستادگی در مقابل جهان سلطه دانست و توضیح داد: ضرورت دارد با این همه مشکلاتی که دشمن ایجاد کرده است به دنبال افزایش اقتدار دفاعی باشیم.

امید افزود: به واسطه اقتدار دفاعی نیروهای مسلح، امروز جمهوری اسلامی ایران ‌امن ترین کشور در منطقه محسوب می شود و این اقتدار روز به روز در حال پیشرفت است.

وی ابراز امیدواری کرد که روزی جهان اسلام از اسعتمار گسسته شود و کشورها مورد تحریک قرار نگیرند تا دست در دست جمهوری اسلامی راه نورانی را طی کنند.

سردار شکارچی با بیان این که دشمنان با تصور سازی غلط می خواهند نشان دهند که نیروهای مسلح به دنبال کار اقتصادی هستند، اظهارداشت: نیروهای مسلح از ظرفیت مازاد خود برای سازندگی و کمک به مردم استفاده می کنند و به هیچ عنوان دنبال سودآوری و درآمدزایی نیستند.

وی افزود: ۴۰ سال اقتدار انقلاب اسلامی و تنزل نظام سلطه تجربه خوبی است، کشور های منطقه باید از این تجربه استفاده و مردم منطقه نیز این مطلب را از دولت های خود مطالبه کنند؛ آمریکایی ها آنها را می دوشند و منافع جهان اسلام ‌را به قارت می برند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: جای تاسف دارد که برخی از دشمنان، مردم ما را ساده اندیش می انگارند و گاهی برای تحقیر نظام جمهوری اسلامی به دستاوردهای رژیم‌ پهلوی اشاره می‌کنند؛ این در حالی است که مردم به خوبی می بینند، در تمامی عرصه ها دستاوردهای بسیار عظیمی داشتیم و امروز به عنوان مقتدرترین قدرت منطقه، برای رقابت با قدرت های جهانی خودنمایی می کنیم.

کد خبر 429734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha