همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه از برگزاری کنگره فرهنگ و هنر همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

سید قاسم قریشی

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سید قاسم قریشی معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه در نشست خبری پیرامون اقدامات فرهنگی-هنری سپاه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران با توجه به فکری و فرهنگی بودن انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، کنگره بزرگ فرهنگ و هنر را با شعار «افتخار به گذشته و امید به آینده»  از ١٠ تا ١٢ بهمن ماه در تبریز برگزار خواهد کرد.

قریشی علت تمرکز سپاه بر این موضوع را فرامین مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر موضوع فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: سپاه در حالی که یک نهاد نظامی است، اما در بخش فرهنگ نیز به عنوان یکی از عرصه های انقلاب اسلامی حضور داشته است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از جشن چهل سالگی انقلاب و کنگره فرهنگ و هنر در وهله اول توجه جدی و اولیت دادن به هنر، انسجام و هم افزایی به گروه های هنری و هنرمندان است.

هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در کنگره فرهنگ و هنر میهمانان ویژه از جبهه هنری انقلاب و جبهه مقاومت خواهیم داشت، تصریح کرد: تلاش شده در آثاری که انتخاب می شود، تعمیق بصیرت و روحیه انقلابی و ابتکار عمل مد نظر قرار بگیرد.

قریشی افزود: اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، تقوا و تدبیر و حمایت از جبهه مقاومت از دیگر محورهای مورد تاکید در انتخاب آثار کنگره فرهنگ و هنر است.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰۰ نفر در مجموع کنگره شرکت می‌کنند که در زمینه شعرسرایی ١٦٢ نفر با ٢٩٢ قطعه شعر شرکت خواهند کرد.

نمایش کلیپ های تولیدی، تولیدات تجسمی، مدیحه سرایی حماسی با محوریت دستاوردهای انقلاب ارائه خواهد شد.

هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: سخنرانان، شعرا و هنرمندانی نیز از کشورهای محور مقاومت در این کنگره شرکت خواهند کرد و همزمان از از مجموعه فرهنگ یاران و دستاوردهای دیگر عرصه فرهنگ و هنر نیز رونمایی خواهد شد.

قریشی با بیان اینکه فرهنگ و هنر برای رساندن پیام به مخاطبین نقش اصلی را دارد و مخاطب را به حرکت در خواهد آورد، گفت: در انقلاب اسلامی اولین گام ما سرودهایی بود که در آن زمان مطرح می شد و انقلابیون را به مقاومت تشویق می کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جبهه مقاومت هم می توانیم از شعرها و سرودها برای تهییج رزمندگان و ترساندن دشمن استفاده کنیم و این موضوعی است که در دوران دفاع مقدس هم ثابت شد.

هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: عمده وظیفه ای که در زمینه فرهنگ و هنر دنبال می کنیم تقویت دستگاه ها و هنرمندانی است که در این زمینه می توانند فعالیت کنند.

قریشی گفت: شبکه فرهنگ یاران سپاه ساختار و سازمان مشخصی دارد که در زمینه های شعر، روایت گری، فیلم سازی و مدیحه سرایی فعالیت دارند.

کد خبر 429732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha