همشهری آنلاین: شهردار شهر جدید مهاجران گفت: این شهر از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان شهر سبز کشور انتخاب شد.

شهر سبز

به گزارش ایرنا، محمد رجائیان روز پنجشنبه گفت: شهر مهاجران با وجود این که در کنار صنایع آلاینده قرار گرفته اما با توسعه فضای سبز و زیرساخت‌های مدیریت سبز از جمله شهرهای جدید پاک کشور است.

وی بیان کرد: وسعت شهر مهاجران یک هزار و ۱۳۰ هکتار است اما در این شهر ۱۶۳ هکتار فضای سبز ایجاد شده است.

شهردار مهاجران ادامه داد: کاشت گیاهان دارویی به دلیل استفاده بیشتر و مصرف آب کمتر در فضای سبز این شهر مورد توجه جدی قرار گرفته است.

رجائیان اظهار داشت: در این راستا لوح تقدیری در بیستمین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی و خدمات سبز کشور به شهر جدید مهاجران تعلق گرفت.

وی گفت: بهبود سیستم‌های کنترلی آلاینده‌های هوا، آب، خاک، مدیریت پسماند، افزایش بهره‌وری انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، دارا بودن گواهینامه‌های استقرار مدیریت زیست‌ محیطی همچون ایزو ۱۴۰۰۰، پیاده‌سازی نظام مدیریت سبز، توسعه فضای سبز با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و گونه‌های سازگار با محیط زیست، افزایش سطح دانش و فرهنگ‌سازی زیست محیطی از جمله معیارهای انتخاب شهر سبز بوده است.

شهردار مهاجران ادامه داد: بر اساس فراخوان سال ۱۳۹۷ تعداد ۲۱۷ واحد صنعتی و ۳۶ واحد خدماتی از طریق فراخوان ثبت نام کرده‌اند که بر اساس ممیزی‌های صورت گرفته توسط دبیرخانه، ۷۷ واحد صنعتی و ۱۳ واحد خدماتی در سطح ملی و استانی موفق به دریافت تندیس و لوح تقدیر مدیریت سبز شدند.

رجائیان گفت: درجه شهرداری مهاجران نیز بنا بر اعلام وزارت کشور ارتقا یافته و از پنج به ۶ رسیده است.

مهاجران از شهرهای تازه تاسیس در استان مرکزی است که در ۲۵ کیلومتری اراک واقع شده و در این منطقه بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

کد خبر 429636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha