مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که حدود یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز کشور ناهنجاری قامتی دارند، گفت: 12 درصد دانش‌آموزان دختر و 10 درصد دانش‌آموزان پسر این ناهنجاری را دارند.

‌غلامرضا کمانه افزود: آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که شایع‌ترین ناهنجاری‌های قامتی «پشت گرد» است که در اثر بد نشستن دانش‌آموزان به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: «ضعف نگهداری قامت» از دیگر موارد شایع ناهنجاری قامتی در دانش‌آموزان است که بر اثر کمبود حرکت بدنی و ضعف تغذیه به وجود می‌آید.

کمانه از دیگر ناهنجاری‌های قامتی را «سر به جلو»، «شانه نامتقارن»، «پشت کج»، «پشت گرد»، «پشت گود»، «پشت صاف»، «زانوی ضربدری»، «زانوی پرانتزی»، «کف پای صاف» و «شصت کج» ذکر کرد.

وی گفت: یک برنامه کامل برای شناسایی ناهنجاری قامتی دانش‌آموزان ترتیب دادیم به صورتی که در ابتدا دستورالعملی به مراکز تندرستی ارسال کردیم.

مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که یک سری از مشکلات ناهنجاری قامتی در سطح مدارس درمان می‌شود، اظهار داشت: در وضعیت حاد، دانش‌آموزان به مراکز تندرستی آموزش و پرورش ارجاع می‌شوند که البته درمان ما به صورت درمان پزشکی نیست بلکه رفع ناهنجاری است.

وی با بیان این‌که در مراکز تندرستی آموزش و پرورش حداکثر یک میلیون دانش‌آموز غربالگری می‌شود، گفت: اعتبار ما یک میلیارد تومان است اما اگر بخواهیم همه دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهیم باید اعتبارات را 15 برابر کنیم.

کد خبر 42962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز