همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال امارات میزبان جام ملت‌های آسیا با برتری یک بر صفر مقابل استرالیا به مرحله نیمه نهایی راه یافت و مدافع عنوان قهرمانی را به خانه بازگرداند.

امارات به نیمه نهایی راه یافت

به گزارش جمعه شب ایرنا؛ در آخرین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، امارات میزبان این مسابقات در ورزشگاه «هزاع بن زاید» شهر العین به مصاف استرالیا مدافع عنوان قهرمانی رفت و این دیدار را با تک گل «علی مبخوت» به سود خود خاتمه داد و راهی نیمه نهایی شد.
بازی با سرعت بالایی از سوی بازیکنان هر ۲ تیم آغاز شد و اماراتی ها بر خلاف دیدارهای قبلی با شجاعت بیشتری حملات را طراحی می کردند.

نخستین فرصت گلزنی در دقیقه بیستم ایجاد شد و «اسماعیل الحمادی» با حرکتی انفرادی خود را به محوطه جریمه حریف رساند که ضربه او را «متئو رایان» درواز بان استرالیا به خوبی دفع کرد. استرالیا که شکل تیمی بهتری نسبت به میزبان داشت با حرکات ترکیبی از جناحین، ایجاد فرصت می کرد تا بازیکنان حریف مجبور به عقب نشینی شوند. شاگردان «گراهام آرنولد» چند فرصت نسبی هم به دست آوردند که با بی دقتی مهاجمان و واکنش های مناسب دروازه بان امارات رو به رو شد تا در نهایت نیمه نخست، گلی نداشنه باشد.
استرالیا در نیمه دوم هم برتری نسبی بر روند کار داشت و در دقیقه ۶۲ با ضربه «جیانو» به گل رسید که کمک داور، گل را به دلیل آفساید بودن، نپذیرفت تا همچنان بازی صفر بر صفر دنبال شود.

در دقیقه ۶۸ اشتباه عجیب مدافع استرالیا توپ را به «علی مبخوت» مهاجم باتجربه امارات رساند تا او به راحتی گل نخست را به ثمر رسانده و ورزشگاه را غرق در شادی کند.در ادامه تلاش بازیکنان استرالیا برای جبران نتیجه ای نداشت و اماراتی ها با دوندگی بالا و تلاش مضاعف از اندوخته خود محافظت کردند و به برتری یک بر صفر رسیدند. با این اوصاف امارات روز سه شنبه در مرحله نیمه نهایی به مصاف قطری می‌رود که امروز موفق شد با یک گل برابر کره جنوبی به پیروزی دست یابد.
در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی، روز شنبه تیم ملی فوتبال ایران با ژاپن رو به رو خواهد شد.

  • ترکیب امارات:

خالد عیسی، فارس جمعه، اسماعیل احمد محمد، محمد احمد غریب(خلیفه مبارک)، ولید عباس، علی حسن، ماجد حسن احمد، بندر محمد الاحبابی، اسماعیل سالم الحمادی(سیف رشید)، اسماعیل مطر(محمد عبدالرحمن) و علی مبخوت

  • ترکیب استرالیا:

متئو رایان، میلوس دجنک، ترنت سینس بوری، رایان برت‌گرانت، عزیز بهیچ، مارک میلیگان، جکسون ایروینه، رابی کروزه(مابیل)، کریس اکونومیدیس، آپوستولوس جیانو (آندره نابوت) و جیمی مکلارن(متئو لکی)

کد خبر 429608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha