پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت اعلام کرد که سرویس جست‌وجوی بینگ در کشور چین مسدود شده است.

bing

این برای دومین بار پس از نوامبر ۲۰۱۷ است که یکی از سرویس‌های مایکروسافت در کشور چین مسدود می‌شود. اسکایپ به عنوان یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های مایکروسافت در کشور چین از دو فروشگاه اپ‌استور و پلی‌استور حذف شد.

براساس اطلاعات ارائه‌شده، در صورت تلاش برای مراجعه به نسخه‌ چینی وب سایت بینگ، کاربران با پیغامی مبنی بر اینکه سرور در دسترس نیست، روبرو می‌شوند.

به گزارش فایننشال تایمز، روز چهارشنبه یک منبع آگاه به نقل از China Unicron به‌عنوان اصلی‌ترین شرکت ارتباطات دولتی در چین اعلام کرده که دستور فیلتر کردن بینگ توسط مقامات دولتی صادر شده است. فیلتر شدن بینگ از این‌رو اهمیت دارد که این سرویس جست‌وجو تنها سرویس جست‌وجوی غیرچینی بود که در کشور چین در اختیار کاربران قرار داشت. البته دلیل اصلی در دسترس بودن بینگ در کشور چین، سانسور شدن نتایج جستجو بر اساس سیاست‌های دولت چین بود.

مایکروسافت همچنین قراردادهای همکاری را نیز با شرکت 21Vianet به‌عنوان یک دیتاسنتر بزرگ چینی دارد که از طریق آن سرویس‌هایی نظیر آژور و آفیس ۳۶۵ را در اختیار مشتریان چینی قرار می‌دهد.

سرویس جست‌وجوی گوگل از سال ۲۰۱۰ میلادی در کشور چین مسدود شده است. ساندار پیجای، مدیرعامل گوگل اعلام کرده که برنامه‌ای برای سرویس‌دهی دوباره در کشور چین ندارد.

کد خبر 429475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha