چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

خبر > این هفته که داریم به پایانش می‌رسیم، هفته‌ی هوای پاک است. هفته‌ی هوای پاک از شنبه ۲۹ دی شروع شد و تا امروز، پنج‌شنبه ۴ بهمن ادامه دارد؛ اما واقعاً چرا هوای شهرهای بزرگ ما خوب نیست و هوای پاک نداریم.

تهران با ۱۸ روز هواى پاك!

طبق آخرین گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا، تهران از آغاز سال ۱۳۹۷ تا کنون فقط ۱۸ روز هوای کاملاً پاک داشته است. البته امسال خدا را شکر، بهخاطر بارندگیها، هوای تهران کمی بهتر از سالهای پیش است.

  • آلوده‌کنندگان هوا

مهمترین عوامل آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، وسایل نقلیهی موتوری هستند. این وسایل که انسان آنها را برای رفاه اختراع کرده، مخل سلامتیاش شدهاند. آنها با تولید دیاکسید نیتروژن بیشترین سهم را در آلودگی هوا دارند. البته زغالسنگ، دیگر سوختها و صنایع گوناگون هرکدام سهمی در آلودگی هوا دارند.

آمونیاکی که در کودها برای تقویت زمینهای کشاورزی مصرف میشود و همچنین، حشرهکشها، آفتکشها و... هم هرکدام نقش مهمی در افزایش آلودگی هوا دارند. ضمن اینکه مواد شیمیایی مضر حاصل از مصرف این مواد، علاوه بر پخششدن در هوا، باعث آلودگی آب نیز میشوند.

امسال برنامههای هفتهی هوای پاک با شعار «هوای پاک، مسئولان، مردم» برگزار شد. به گزارش روابطعمومی ادارهیکل محیطزیست و توسعهی پایدار شهرداری تهران، در چارچوب ویژهبرنامههای هفتهی هوای پاک که بهصورت یکپارچه در سطح مناطق ۲۲گانهی تهران برگزار شده و میشود، امروز  پنجشنبه ۴ بهمن، روز «خانواده، مشارکت، هوای پاک» نامگذاری شده است.


عکس: احسان طالبزاده/ آژانس عکس همشهری

کد خبر 429391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha