چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنازه بی‌جان دست‌کم ۴۰ اسب وحشی در منطقه‌ای در مرکز استرالیا پیدا شد که گمان می‌رود به دلیل شدت گرمای هوا و تشنگی تلف شده باشند.

مرگ 40 اسب در استراليا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، ماموران حیات وحش این جنازه‌ها را هفته گذشته در منطقه دورافتاده سانتا ترزا پیدا کردند و انتشار تصاویر اسب‌های تلف‌شده با واکنش‌های گسترده مردم استرالیا مواجه شد. ۴۰ اسب مرده به امید یافتن آب به آبگیری خشک در همان حوالی رفته بودند و ماموران توانستند ۵۰ اسب وحشی دیگر را در شرایط جسمانی بسیار بد پیدا کنند و از مرگ حتمی نجات دهند.

دمای هوای مناطق مرکزی استرالیا برای ۱۲ روز پیاپی از مرز ۴۰ درجه گذشت و همین باعث شد حیات وحش منطقه با تهدید جدی مواجه شود. ماموران پنجشنبه گذشته هنگام رفتن به ماموریت از کنار آبگیر گذشتند و متوجه شدند خبری از اسب‌های وحشی در آنجا نیست. نزدیک شدن به آبگیر خشک همان و پیدا شدن جنازه ۴۰ اسب همان. مقام‌های رسمی منطقه هنوز برای تعیین سرنوشت لاشه‌ها تصمیم نگرفته‌اند.

برخی کارشناسان حیات وحش در استرالیا اعلام کرده‌اند تا امروز با پدیده مرگ دست‌جمعی اسب‌های وحشی از تشنگی برخورد نکرده بودند. منطقه مرکزی استرالیا بسان بسیاری دیگر از نقاط این کشور با گرمای شدید هوا دست و پنجه نرم می‌کند و دفتر هواشناسی برای روزهای آینده دمای ۴۳ درجه را هم پیش‌بینی کرده است.

کد خبر 429368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha