همشهری آنلاین: ‌فرماندار دلگان گفت: تالاب جازموریان که قبلا در حیات اجتماعی مردم جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان نقش اساسی داشت‌، امروز به یک تهدید تبدیل شده است‌.

جازموريان

‌به گزارش ایسنا، ‌مجتبی شجاعی در نخستین شورای اداری مشترک شهرستان‌های دلگان و فنوج افزود: ساخت سدهای فراوان در استان کرمان، حفر چاه‌های غیرمجاز و کمبود نزولات جوی در منطقه از مهم‌ترین عوامل خشکی این تالاب است.

وی با اشاره به تهیه و تنظیم سند احیای تالاب جازموریان، برنامه‌ریزی و کمک فرمانداری فنوج را نیز در این زمینه خواستار شد.

فرماندار فنوج هم گفت: موضوع آب یکی از موضوعات مهم منطقه است و در مرحله اول باید همه مسئولان مدیریت آب را در دستور کار خود قرار دهند.

مشتاق احمد ریگی افزود: بخشی از بحران آب متاثر از خشکسالی و بخش دیگر آن مدیریت نادرست آب و وجود چاه‌های غیرمجاز است که تعداد زیادی از آن در حوزه تالاب جازموریان و شهرستان دلگان است.

وی همچنین با توجه به ظرفیت‌های صنایع و معادن در دو شهرستان فنوج و دلگان، بر استفاده صحیح از آن تاکید کرد و نگاه ویژه مسئولان استانی را برای جذب سرمایه‌گذاران در این دو شهرستان خواستار شد.

میربلوچزهی مدیرکل ارتباطات زیر ساخت سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: تا پایان شهریور سال آینده، ۱۷۰ روستای بالای ۲۰۰ خانوار منطقه که خطوط همراه اول آن ۲‌G شده است، به ۴‌G ارتقا می‌یابد.

کد خبر 429361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha