سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
۰ نفر

علی اکبر صفی پور-مدیر بنیاد فرهنگی و هنری رودکی: بنیاد رودکی متولی همه بخش‌های برج آزادی نیست که شاید همین مدیریت چند بخشی بزرگ‌ترین آسیب به نماد پایتخت باشد.

علی اکبر صفی پور|

همچنان که ما امسال بیش از ۵۰‌ درصد بودجه عمرانی بنیاد را به‌طور مستقیم برای بهسازی فضای داخلی برج از جمله تأسیسات و احیای کافه گالری هزینه کرده‌ایم. تاکنون فازهای مرتبط با بهسازی زیر نظر کارشناسان و متخصصان حوزه میراث فرهنگی انجام شده که البته امری دائمی خواهد بود. تلاش ما بر این است با استفاده از مشوق‌های فرهنگی مانند حضور هنرمندان یا اجرای ویدئومپینگ (نورپردازی همزمان با مناسبت‌های آیینی، ملی، جهانی) بر دیواره برج که از الزامات سازه‌های عظیم است استفاده کنیم تا رونق به این بنا باز گردد.

برای این منظور نیاز است سازمان‌های مربوط بدون هیچ مرزبندی همگی دست به دست هم دهند تا برای حفظ و حراست از برجی که تاریخ برهه‌ای از روزگار سپری شده را همراه دارد، تلاش کنیم. البته با توجه به فرسایشی که از طریق گرما، سرما و آلاینده‌های خاص در برج آزادی ایجاد می‌شود ضرورت تداوم مرمت آن جدی است که تا به امروز از سوی ما و شهرداری با نظارت سازمان میراث فرهنگی و ارشاد انجام شده و بخش دیگری از آن هم منتظر تأمین بودجه است.

در واقع کارهای مطالعاتی و مشاوره‌ای میراث فرهنگی با گروه‌های ویژه اجرای مرمت‌های برج مطابق با استانداردهای تاریخی انجام شده است تا این وعده گاه انقلابی که بار هویت ملی را هم به دوش می‌کشد، حفظ شود. در سایه این اقدامات نباید از برپایی برنامه‌های فرهنگی و هنری غافل ماند؛ اقدامی که ماهانه در مناسبت‌های مختلف هم در فضای داخلی برج و هم در محوطه بیرونی آن در حال اجراست.

کد خبر 429319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha