همشهری‌آنلاین: نوبخت گفت: از ۷۰ واگن مترو که شامل ۱۰ رام قطار است، خرداد یا تیرسال آینده  یک رام آن وارد چرخه بهره برداری می‌شود.

مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در گفت‌وگو با شهرنوشت خاطرنشان کرد: در صورت تامین قطار و افزایش تعداد قطارهای خط فرودگاه تعداد سرویس‌های این مسیر نیز افزایش پیدا خواهد کرد، البته کاهش یک دقیقه‌ای سرفاصله در خطوط شش گانه مستلزم تامین ۱۰ رام در خط ۱، هشت رام در خط ۲ و شش رام در خط ۴ است. 

او با اشاره به این‌که پس از کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط ۳ و ۴ متروی تهران، این زمان در خط ۲ هم کاهش یافت، افزود: فاصله حرکت قطارها در خط ۳ تا دی ماه سال ۹۶ هر ۱۸ دقیقه یک قطار در نیمه شمالی و هر ۱۰ دقیقه یک قطار در نیمه جنوبی بود.

نوبخت گفت: از دی ماه ۹۶ این فاصله را به ۹ دقیقه رساندیم و از روز شنبه هشتم دی ماه ۹۷ نیز با استفاده از حداکثر توان تا جایی که محدودیت‌ها و شرایط عمرانی و فنی امکان اجازه می داد این زمان را به  ۷ و نیم دقیقه کاهش دادیم.

 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به این‌که خطوط مترو براساس سرفاصله دو دقیقه‌ای طراحی شده، گفت: کمبود دو هزار واگن و عدم احداث و تجهیز پارکینگ ها دلایل اصلی محقق نشدن کاهش سرفاصله‌هاست .

او با اشاره به این‌که خط ۳ مترو تهران در شمال و جنوب خط فاقد پارکینگ است که احداث این پارکینگ نیز در برنامه قرار دارد، یادآور شد: اگر بتوانیم تعدادی از واگن‌های مورد نیاز را تامین کنیم و در کنار آن کمبود امکانات نیز برطرف شود، می‌توانیم به کاهش سرفاصله قطارها امیدوار باشیم.  

نوبخت با بیان این‌که برای راه‌اندازی خط ۶ به چهار رام قطار نیاز داریم، گفت: اولویت شرکت بهره‌برداری برای به کارگیری قطار جدید، خط ۷ است چرا که در حال حاضر این خط با فاصله حرکت هر ۱۵ دقیقه یک قطار سرویس ارائه می کند و برای کاهش آن به ۳ رام قطار نیاز داریم.

کد خبر 429153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

دیدگاه خوانندگان