همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا کنون حدود ۵۰ مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی تعطیل و تقریباً ۷۰ مؤسسه از پذیرش دانشجو منع شده‌اند.

منصور غلامي

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه ۳۲۲ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی،  افزود: سیاست کلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، تشویق این مؤسسات به ادغام و پرهیز از تعطیلی آنها به همراه توجه به کیفیت آنان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بخش اجرایی‌سازی طرح آمایش آموزش عالی به تازگی آغاز شده است و در صدد هستیم تا پیوست فرهنگی لازم را به این فرآیند اجرایی الحاق کنیم.  امیدواریم پس از تجربیات اجرایی اولیه بتوانیم اقدام به منطقه‌بندی بر اساس طرح آمایش آموزش عالی کنیم.

دستور جلسه ۳۲۲ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی،  ارائه گزارش «طرح ساماندهی مؤسسات آموزشی و پژوهشی»  بود که توسط دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شد.

طرح آمایش آموزش عالی در اسفندماه ۱۳۹۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و پیاده‌سازی طرح آمایش آموزش عالی از جمله مسائل مورد توجه معاونت آموزشی وزارت علوم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

شناسایی دانشگاه‌های محور و تلاش برای مأموریت‌بخشی به فعالیت‌های سایر دانشگاه‌ها بر اساس فعالیت‌های دانشگاه‌های محور، ادغام برخی دانشگاه‌ها و توجه به مشکلات پیش روی فعلی دانشگاه‌ها از جمله مواردی بود که در گزارش معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به آن اشاره شد.

مأموریت‌بخشی و نظام‌مند کردن فعالیت دانشگاه‌ها پیش از فرآیند اجراء توجه شرایط اقلیمی و منطقه‌ای، بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان مذهبی و علمی در استان‌ها، ترسیم ضوابط و سازوکارهای اجرایی طرح، شفاف‌سازی شاخص‌های توانمندسازی واحدها در کنار رویکرد تجمیع، توجه انگیزه‌های توسعه‌ای در داخل دانشگاه‌ها و کاهش ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌ها و پرهیز از تعجیل در برنامه‌ها از جمله نظرات و پیشنهادهای اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها در حوزه طرح ساماندهی مؤسسات آموزشی و پژوهشی بود.

کد خبر 429071
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha