همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی از لغو قانون «حذف نمره مردودی از معدل کارشناسی ارشد» خبر داد.

دانشگاهها

به گزارش مهر، محمدرضا آهنچیان با اشاره به لغو قانون «حذف نمره مردودی از معدل کارشناسی ارشد» گفت: برخی دانشگاه‌ها «حذف نمره مردودی از معدل کارشناسی ارشد» را در شورای آموزشی تحصیلات تکمیلی خود مطرح کردند ولی این بند به دلیل اعتراضی که دانشجویان بر اساس عدالت آموزشی داشتند، اجرایی نشد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد: بر اساس این قانون اگر دانشجویی نمی‌توانسته بنا به شرایط و دلایلی یک یا چند درس را بگذراند، می‌توانست سال دیگر درس‌های مذکور را گذرانده و نمره قبولی و بالایی را کسب کند که همان نمره دوم و بالای دانشجو در کارنامه قرار می‌گرفت.

آهنچیان افزود: این در حالی بود که دانشجویان دیگر که در امتحان حاضر بوده و نمره متوسطی کسب کرده بودند همان نمره متوسط در کارنامه آنها درج می‌شد که پایین‌تر از نمره دوم دانشجویی بود که دو بار امتحان داده بود. در ضمن تنها نمره قبولی دانشجو در کارنامه درج می‌شد و این مسئله عدالت آموزشی را زیر سئوال می‌برد.

وی ادامه داد: برای همین اعتراض زیادی به این بند آیین‌نامه کارشناسی ارشد به ویژه توسط دانشجویان استعداد درخشان وارد می‌شد که منجر به لغو قانون «حذف نمره مردودی از معدل کارشناسی ارشد» شد.

به گزارش مهر، بر اساس آئین‌نامه کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۵-۹۴، دانشجویی که در هر نیمسال در یک یا چند درس، نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیمسال‌های بعدی، درس یا دروس مذکور را با نمره قبولی بگذراند، نمره یا نمره‌های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو فقط ثبت و باقی می‌ماند اما این نمره‌ها در محاسبه میانگین کل دوره بی‌اثر و صرفا آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.

کد خبر 429061
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha