یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شش روز پس از افتادن پسرکی دو ساله درون یک چاه عمیق در جنوب اسپانیا، کار حفاری با تجهیزات پیشرفته برای نجات جان این کودک خردسال آغاز شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، خولن روزلو هفته گذشته همراه پدر و مادرش برای گردش و تفریحی به منطقه‌ای اختصاصی در توتالان در شهر مالاگا رفته بود که درون چاهی ۱۰۰ متری افتاد. با اینکه دهانه چاه فقط ۲۵ سانتیمتر بود اما جثه کوچک پسرک خیلی راحت از آن رد شد و حالا شش روز است که در عمق تقریبا ۱۰۰ متری زمین منتظر آمدن امدادگران و بازگشتن به آغوش خانواده است.

خبر افتادن خولن به چاه در تمام اسپانیا پیچیده و پویش‌های مردمی برای نجات دادن او از چند روز پیش آغاز شده است. آنخل ویدال، سرمهندس عملیات نجات روز شنبه در این باره گفت: «ما بی‌صبرانه منتظریم زودتر به خولن برسیم. گذر وقت، خستگی یا کمبود خواب نگران‌مان نمی‌کند. ما امیدواریم کارمان در کمترین زمان ممکن به پایان برسد و بتوانیم کودک را پیش پدر و مادرش برگردانیم.»

حفاری برای نجات دادن کودک دو ساله اسپانیایی در شرایطی آغاز شد که هیچ نشانه‌ای مبنی بر زنده بودن او در دست نیست اما گروه امداد و نجات مبنا را بر سالم بودن خولن گذاشته است. تصاویری که تلویزیون ملی اسپانیا از دوربین آتش‌نشان‌ها پخش کرد نشان می‌دهد یک مانع حدود ۷۰ متری در دهانه چاه وجود دارد و نمی‌گذارد امدادگران به او آب و خوراکی برسانند. با این حال، همه امیدوارند بچه زنده مانده باشد.

تجهیزات حفاری و لوله‌های بزرگ روز جمعه به محل سقوط پسربچه رسید و حفاری یکی از دو تونل برای رسیدن به خولن حوالی ساعت سه بعد از ظهر به وقت محلی آغاز شد. کارشناسان برای پایان کار این مرحله از حفاری حدود ۱۵ ساعت زمان در نظر گرفته بودند. به محض پایان این مرحله، امدادگران کار حفاری تونل دوم را بدون تجهیزات پیشرفته و با دست آغاز می‌کنند و انتظار می‌رود ۲۰ ساعت بعد به جایی برسند که کودک دو ساله آنجا گرفتار شده است.

نکته عجیب در زندگی پدر و مادر خولن اینکه آنها دو سال پیش هم پسر سه ساله‌شان را در یک اتفاق عجیب از دست داده بودند. پسرک وقتی کنار ساحل در حال قدم زدن بود، ناگهان از حال رفت و درگذشت. حالا هم به نظر می‌رسد اتفاقی مشابه در انتظار فرزند دیگر خانواده روزلو باشد که شش روز پیش درون یک چاه عمیق گرفتار شده و بدون آب و غذا برای زنده ماندن جنگیده است.

افراد محلی و بسیاری از مردم اسپانیا با نگرانی منتظر به پایان رسیدن عملیات نجات خولن هستند و با دست‌نوشته‌های خود از پسربچه دو ساله خواسته‌اند قوی باشد و بداند همه مردم با او هستند.

کد خبر 429006

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha