همشهری آنلاین: استاندار تهران گفت زمانی اعلام می‌کردند وجود سرب در بنزین سرطان‌زا است و اکنون مشخص شده جایگزین آن متیل‌تریشیل اتیل‌اتر یا دی‌اتیل‌اتر می‌تواند بیش از سرب مشکل‌آفرین باشد.

انوشیروان محسنی بندپی

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران بر لزوم کاربردی سازی مباحث مطرح شده در این نشست تاکید کرد و خواستار ارائه گزارش دستگاه‌های مکلف در مورد کاهش آلودگی هوا شد.

وی افزود: آلودگی هوا از ابعاد مختلف بهداشت عمومی، سلامت همه مردم را تهدید می‌کند.

محسنی بندپی با بیان این که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و گسترش خطوط مترو در کاهش آلودگی هوا موثر است، گفت: از سویی شرایط توپوگرافی تهران و از سوی دیگر کم بودن جریان وزش باد و ساخت و سازی که جلوی حرکت باد محدود موجود را گرفته است به میزان آلودگی هوای پایتخت دامن می‌زنند.

استاندار تهران گفت: در سال ۱۳۷۸ با تصویب قانون خوب مبارزه با آلودگی هوا، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به رعایت استانداردهای لازم در موتور خودروها وسایط نقلیه و وزارت نفت مکلف به اصلاح سوخت و رعایت استانداردهای تعیین شده در آن شدند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون وجود پنج هزار کامیون با قدمت بالا و مصرف سوخت قابل توجه خود به منبعی برای آلودگی هوا تبدیل شده‌اند.

محسنی بندپی ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهدکه دوسوم مرگ‌های ثبت شده با عامل آلودگی، مربوط به آلودگی هواست.

استاندار تهران بر لزوم اصلاح موتور کاربراتوری موتورسیکلت‌ها به انژکتوری تاکید کرد و گفت: باید استانداردسازی و نظارت را جدی گرفت و میزان آلوده‌سازی موتور خودروها را مشخص کرد.

وی یادآور شد: باید همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دخیل در کاهش آلودگی هوا را حساس کرد و خواستار ارائه گزارش از اقدامات انجام شده، بود.

محسنی بندپی به تخلفات انجام شده ساخت و ساز در منطقه ۲۲ اشاره و تصریح کرد: هم اکنون در این منطقه با وجود ساخت و سازهای بسیار حتی یک متر مربع هم فضای آموزشی در نظر گرفته نشده است.

کد خبر 429004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha