همشهری آنلاین: درآمد فیلم‌های فرانسه از اکران در بازار بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ با کاهش ۵۲ درصد نسبت به سال پیش از آن به ۲۷۰ میلیون دلار و ۴۰ میلیون تماشاگر رسید.

فيلم فرانسوي تاكسي 5

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، سینمای فرانسه که سال ۲۰۱۷ را در بازار جهانی به بهترین شکل ممکن پشت سر گذاشته بود، در سال گذشته نتوانست آن روند رو به رشد را ادامه دهد. در سال ۲۰۱۸ درآمد فیلم‌های فرانسوی با ۵۱ درصد کاهش به ۲۷۰ میلیون دلار (۲۳۷ میلیون یورو) رسید و تعداد تماشاگران با ۵۲ درصد افت در مرز ۴۰ میلیون نفر متوقف ماند.

آمار عملکرد بین‌المللی سینمای فرانسه روز پنجشنبه از سوی شرکت یونیفرانس در حضور وزیر فرهنگ این کشور اعلام و جایزه سال سینمای فرانسه به اریک تولدانو و اولیویه ناکاش، سازندگان فیلم‌های تحسین‌شده و موفق «دست‌نیافتنی‌ها» و «جنگ این است» اهدا شد. فیلم اخیر با ۱۵ میلیون یورو دومین محصول پرفروش فرانسوی در آن سوی آب‌ها بود و اکشن پرهزینه «تاکسی ۵» بالاتر از «جنگ این است» در صدر فهرست پرفروش‌ها ایستاد.

کمبود فیلم‌های انگلیسی‌زبان تولید مشترک و البته انیمیشن‌های پرهزینه از دلایل افت گیشه سینمای فرانسه در سال ۲۰۱۸ است. یک سال پیش‌تر یعنی در ۲۰۱۷ اکشن علمی تخیلی و انگلیسی‌زبان «والرین و شهر هزار سیاره» بیش از ۳۰ میلیون تماشاگر در بازارهای جهانی داشت و انیمیشن «جهش» با حدود ۱۳ میلیون تماشاگر نقشی مهم در افزایش درآمد سینمای فرانسه از بازار بین‌المللی ایفا کرد.

معمولا آمریکا همیشه مهم‌ترین و موفق‌ترین بازار برای اکران فیلم‌های فرانسوی بود؛ سنتی که سال گذشته شکست و این عنوان به ایتالیا با ۳.۹۴ میلیون تماشاگر رسید. هر چند ایتالیایی‌ها ۲۳ میلیون یورو برای دیدن فیلم‌های فرانسوی هزینه کردند که کمتر از ۲۹ میلیون یوروی تماشاگران آمریکایی است. این در حالی است که سال گذشته در آمریکا ۳.۹۲ میلیون نفر برای دیدن محصولات فرانسوی به سینما رفتند.

لوکزامبورگ، اسپانیا و آلمان دیگر بازارهای مهم برای سینمای فرانسه در سال ۲۰۱۸ بودند. با توجه به اکران چند دنباله پرامید و نمایش تازه‌ترین ساخته‌های کارگردانان سرشناس از جمله اولیویه آسایاس و فرانسوا ازون، انتظار می‌رود ۲۰۱۹ سالی پررونق برای گیشه بین‌المللی سینمای فرانسه باشد.

کد خبر 428914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha