همشهری آنلاین : یک موشک، ماهواره‌ای ژاپنی را به فضا برد تا نخستین نمایش بارش شهابی مصنوعی جهان را ارائه کند. نخستین بارش شهابی مصنوعی جهان در ۲۰۲۰ نمایش داده می‌شود.

ژاپنی‌ها قرار است نخستین بارش شهابی مصنوعی را سال ديگر راه بياندازند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، طبق اعلام سازمان فضایی ژاپن ، یک موشک حامل ماهواره‌ای ژاپنی به فضا رفت. ماموریت این موشک ایجاد نخستین بارش شهاب  مصنوعی در جهان است.

طبق اعلام سازمان فضایی ژاپن، این ماهواره به اندازه یک کوله پشتی بزرگ است که همراه موشک Epsilon#۴ به فضا رفت تا قابلیت اجرایی بارش‌های شهابی مصنوعی را بررسی کند. البته در کل این موشک ۷ ماهواره  به فضا برد تا فناوری های نوین را نمایش دهند. یکی از این ماهواره ها به طور موفقیت آمیز در مدار قرار گرفت و مقامات منتظر سیگنال از ۶ ماهواره دیگر هستند تا سرنوشت آنها مشخص شود. 

موشک، ماهواره مذکور را در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری بالای سطح زمین قرار داده است. این ماهواره طی سال های آتی و هنگام مدار زدن به ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری سطح زمین می رسد.

این ماهواره ها به یک استارت آپ توکیوییAstro Live Experiences تعلق دارند که ادعا می‌کند بارش شهابی جعلی آنها برتر از نمونه طبیعی است زیرا مدت بیشتری طول می کشد و شدت بیشتری دارد.

ماهواره ها حاوی گلوله‌های فلزی با قطر کمتر از یک اینچ هستند در زمان مشخصی در فضا  می‌سوزند تا نمایشی برای مشتریان خود فراهم کنند.

 هنوز هزینه چنین نمایشی مشخص نیست اما پیش‌بینی می‌شود حدود چند میلیون پوند باشد.

به هرحال به نظر می رسد نخستین بارش شهابی مصنوعی قرار است در اوایل ۲۰۲۰ میلادی و بالای ژاپن انجام می شود. این شرکت ادعا می‌کند رویداد مذکور روی زمین تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری قابل مشاهده است و حدود ۶ میلیون نفر می‌توانند آن را تماشا کنند.

کد خبر 428895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha