همشهری آنلاین: حسین محب‌اهری پس از سال‌ها فعالیت هنری در تلویزیون و سینما و ایفای نقش‌های ماندگار و خاطره‌انگیز در ۶۷ سالگی روی تخت بیمارستان لاله تهران تسلیم سرطان شد و از دنیا رفت.

حسين محب اهري

به گزارش همشهری آنلاین، محب‌اهری سال ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد و چند سال پیش از آنکه با «رابطه» پوران درخشنده سینما را تجربه کند، در تلویزیون با خلق شخصیت‌های بامزه و دوست‌داشتنی از جمله هپلی میکروب باوفا در دو مجموعه «محله برو بیا» و «محله بهداشت» به دل بینندگان نشسته بود. او بازی در سریال‌های تاریخی «سربداران»، «بوعلی سینا»، «مختارنامه»، «تبریز در مه» و «معمای شاه» را هم در کارنامه داشت.

زنده‌یاد محب‌اهری در چند سال اخیر با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد و بارها برای ادامه درمان در بیمارستان‌های تهران بستری شده بود. او در این فاصله در چند پروژه تلویزیونی از جمله «علی‌البدل» سیروس مقدم و تئاتر حضور یافت و قرار بود در نمایش کودکانه «ساعت هشت در کشتی» به کارگردانی مریم کاظمی روی صحنه برود اما فرشته مرگ فرصت دیدار و همکاری با بازیگر پیشکسوت را از تماشاگران و گروه تولید گرفت.

مرحوم محب‌اهری در سینما هم حضوری به نسبت پررنگ داشت و از مهم‌ترین فیلم‌های کارنامه‌اش می‌توان به «دو فیلم با یک بلیت»، «همسر»، «من زمین را دوست دارم»، «روز فرشته»، «روز واقعه» و «وقتی همه خوابیم» اشاره کرد. «کاکادو»، «خوابم می‌آد»، «محموله»، «سفر جادویی»، «فرزند چهارم»، «ساکن طبقه وسط»، «قشنگ و فرنگ» و این اواخر «سه بیگانه» از دیگر فیلم‌های سینمای ایران با بازی محب‌اهری است.

بازی در چند قسمت فصل دوم «پایتخت»، تئاتر تلویزیونی و خاطره‌انگیز «باجناق‌ها» و سریال‌های «خوب، بد، زشت»، «دردسرهای عظیم ۲»، «بیمار استاندارد»، «شب عید» را هم می‌توان به کارنامه پربار محب‌اهری افزود؛ بازیگری که سال‌ها با فرحناز منافی‌ظاهر زندگی کرد و این اواخر از هم جدا شدند. «همسر» مهدی فخیم‌زاده و «روز فرشته» بهروز افخمی از کارهای مشترک این دو در سینما بود.

زنده‌یاد محب‌اهری اواخر آذرماه با بهبودی نسبی از بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ترخیص شده بود و درمان را در خانه پی می‌گرفت. او صبح روز دوشنبه ۲۵ دی به دلیل وخامت حال به بیمارستان منتقل شد و با وجود تلاش پزشکان، بامداد چهارشنبه ۲۶ دی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

کد خبر 428615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha