همشهری آنلاین: دانشگاه‌های مختلف برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بر اساس آیین‌نامه استعدادهای درخشان وزارت علوم در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش می‌کنند.

دانشگاهها

به گزارش مهر، تا کنون ۱۵ دانشگاه کشور فراخوان مربوط به پذیرش دانشجو بدون آزمون بر اساس آیین‌نامه استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را منتشر کرده‌اند که این مراکز برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش خواهند کرد.

بر اساس اعلام دانشگاه‌ها، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های پیام نور، فرهنگیان، مراکز تربیت دبیر و تربیت معلم، آزاد اسلامی، آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، غیردولتی و غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پردیس های بین‌الملل (خودگردان) مجاز به ثبت‌نام در دوره‌های بدون آزمون بر اساس آیین‌نامه استعدادهای درخشان نیستند.

همچنین تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین‌نامه استعدادهای درخشان مجاز نیست.

دانشگاه علامه طباطبائی در فراخوان خود اعلام کرده است که دانشجویان این دانشگاه مجاز به شرکت در دوره‌های بدون آزمون نیستند.

دانشگاه‌های اصفهان،  بوعلی سینا،  تربیت مدرس،  تهران،  شهید بهشتی،  شیراز،  صنعتی سهند،  صنعتی اصفهان،  صنعتی شریف،  علامه طباطبائی،  فردوسی مشهد،  کردستان و علم و صنعت در مقطع کارشناسی ارشد و دانشگاه الزهرا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بر اساس ضوابط نسبت به پذیرش بدون آزمون دانشجو اقدام می‌کنند.

کد خبر 428468
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha