همشهری آنلاین: جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در زمان جنگ تحمیلی نیروی دریایی ارتش موفق شد بیش از ۱۰ هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش را به بنادر ایران همراهی و حفاظت کند.

تورج حسنی

به گزارش ایرنا، امیر دریادار تورج حسنی مقدم روز یکشنبه در مراسم فارغ التحصیلی ۹۷نفر از دانشجویان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر افزود: در زمان جنگ تحمیلی، ایران ۳۰۰ میلیون تن صادرات و واردات انجام داد و ما به خوبی توانستیم کشتی های تجاری و نفتکش خود را از گزند دشمنان حفظ کنیم.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش یادآور شد: ایران دشمنان زیادی دارد و استکبار جهانی مدام به دنبال ایجاد ناآرامی و جنگ افروزی در منطقه است اما ما با تمام قوا از منابع و منافع ایران در دریاها دفاع خواهیم کرد.

حسنی مقدم گفت که ایران باید قدرت دریایی خود را هر روز ارتقا دهد زیرا دشمنان ما همواره به دنبال ضربه زدن به منافع ایران هستند.

به گفته وی، آمریکا در کانون انرژی در شرق جهان و خلیج فارس به دنبال ضربه زدن به منافع ملی ماست و ما باید خود را در برابر این اقدامات آمریکا تجهیز کنیم و جوانان ما در این عرصه نقش مهمی را ایفا می کنند.

حسنی مقدم تأکید کرد ما باید در برابر قدرت، ثروت و خشونت آمریکا دانایی ها و دانش خود را افزایش دهیم تا به عنوان یک قدرت دریایی قدرتمند در منطقه بتوانیم اقتدار خود را حفظ کنیم.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا به دنبال فلج کردن بخش‌های مختلف اقتصادی ایران است اما ما باید با آمادگی روحی آموزشی دانش و علم برای عدم تحقق این خواسته آمریکا تلاش کنیم.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان تاکید کرد بیش از ۹۳ درصد واردات و صادرات کشور با حمل و نقل دریایی انجام می شود و تربیت جوانان متخصص با آموزش های مورد نیاز یکی از مهمترین وظایف دست اندرکاران صنعت حمل و نقل دریایی کشور است.

کد خبر 428344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha