همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین ظرفیت بسیج در همه زمینه‌ها را عظیم توصیف کرد و گفت: بسیج مانند یک اقیانوس است که نه تنها در مسائل فرهنگی و قرآنی بلکه در هر حوزه که انقلاب اسلامی نیاز دارد می‌تواند حلال مسائل و مشکلات باشد.

غلامحسین غیب پرور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج، سردار غلامحسین غیب پرور در نشست بررسی برنامه‌های قرآنی سازمان بسیج، اظهارداشت: در مسیر جریان‌سازی فرهنگ قرآنی در بسیج اقدامات خوبی انجام شده ولی فاصله تا شرایط مطلوب زیاد است.

وی افزود: همچنین با توجه به ظرفیت عظیم موجود در جامعه اسلامی باید پاسخگو باشیم که تا چه حد پیش رفته‌ و چقدر راه پیش رو داریم.

وی ادامه داد: با توجه به نیروهای انسانی مؤمن و انقلابی در حال حاضر دچار کم کاری‌هایی در این حوزه هستیم که باید این کم‌کاری‌ها رفع و از این ظرفیت استفاده کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین رفتار قرآنی را رمز بقای انقلاب اسلامی دانست و گفت: عقب‌افتادگی در حوزه قرآن زیاد است و باید باور کنیم که رمز بقای انقلاب اسلامی، رفتار قرآنی در جامعه است و در این صورت است که می‌توانیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

سردار غیب‌پرور عظمت قرآن را بسیار فراتر از هیمنه دشمن دانست و تصریح کرد: نباید تصور کنیم هیمنه دشمن عظیم است، عظمت قرآن یک چیز دیگری است و اشکالات موجود بخاطر کم‌کاری‌هاست.

وی به لزوم جریان‌سازی در حوزه قرآن کریم اشاره کرد و گفتیادآور شد: باید برای جریان‌سازی قرآنی در بسیج از همه اندیشمندان، فرهیختگان، اساتید و دغدغه‌مندان قرآنی دعوت کنیم که بیایید تا یک جریان قرآنی بزرگ را در کشور ایجاد کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به اهمیت موضوع حفظ قرآن اشاره و خاطرنشان کرد: حفظ قرآن برای ما بسیار اولویت دارد و بسیج بدنبال تربیت حافظان قرآن مؤمن انقلابی است. اگر انقلاب اسلامی بخواهد به حیات مبارکش ادامه دهد راهی نداریم جز اینکه تربیت قرآنی شکل بگیرد و حفظ قرآن راهی برای رسیدن به این امر است.

سردار غیب پرور ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اقدامات صورت گرفته در مجموعه دارالقرآن بسیج ما نیاز به یک برنامه متقن و دقیق برای آینده با اهداف مشخص و سال به سال در حوزه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به عنوان ارکان اصلی هستیم و این اتفاق از باقیات الصالحات بسیج خواهد بود.

کد خبر 428343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha