یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی سرد به کشور طی هفته جاری، گفت: دمای هوا بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد در کشور کاهش می‌یابد.

برف

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی امروز تا اواسط فردا (۲۳ و ۲۴ دی) وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما در غرب سواحل دریای خزر و اردبیل رخ می‌دهد.

وی با بیان این که امروز (۲۳ دی) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: از بعد از ظهر فعالیت این سامانه در شمال غرب، غرب، جنوب‌ غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز، تهران و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد آغاز می‌شود.

به گفته وظیفه فردا (۲۴ دی) با تقویت سامانه بارشی علاوه بر این مناطق، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، شمال بوشهر، قسمت‌هایی از شمال فارس و غرب اصفهان نیز درگیر این سامانه خواهند شد و پیامد ورود آن بارش باران، گاهی وزش باد شدید در مناطق کوهستانی و سردسیر، بارش برف در مناطق جنوب غرب و جنوبی کشور، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید است.

وی در ادامه با اشاره به این که این سامانه طی روز سه‌شنبه (۲۵ دی) در مناطقی از جنوب غرب، جنوب و شرق کشور فعال خواهد بود و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود، گفت: فردا و پس فردا (۲۴ و ۲۵ دی) وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود که در کرمان و سیستان و بلوچستان سبب خیزش گرد و خاک می‌شود و در برخی نقاط کاهش دید افقی را  به همراه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: طی روز سه‌شنبه (۲۵ دی) شاهد وزش باد شدید در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان خواهیم بود.

وظیفه در ادامه تاکید کرد: سامانه بارشی سردی از بعد از ظهر چهارشنبه (۲۶ دی) وارد کشور می‌شود که طی روز چهارشنبه نیمه غربی کشور و روز پنجشنبه (۲۷ دی) کل کشور متاثر از این سامانه می‌شوند. روز جمعه (۲۸ دی) عمده فعالیت این سامانه بارشی سرد محدود به شرق کشور و شرق سواحل دریای خزر می‌شود. همچنین کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا، بارش برف و در پاره‌ای نقاط بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۴ دی) ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد با احتمال بارش برف پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در این روز به حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. آسمان پایتخت روز سه‌شنبه (۲۵ دی) نیز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که دمای آن در گرم‌ترین زمان به ۹ و در سردترین زمان به ۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کد خبر 428298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha