همشهری آنلاین: معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سنسورهای اعلام حریق برای اولین بار در پارک ملی گلستان نصب می‌شود.

آتش‌سوزي

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، حمید ظهرابی در سومین جلسه شورای راهبری پارک ملی گلستان افزود: نصب سنسورها در راستای تفاهم‌نامه وزارت ارتباطات، سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری گلستان انجام می‌گیرد تا به محض ایجاد هرگونه حریق، کارکنان و محیط‌بانان پارک از وقوع آتش اطلاع یابند.

رییس کمیته فنی شورای راهبری پارک ملی گلستان اظهار داشت: مطالعات این طرح بر اساس حریق‌های قبلی و بررسی نقاطی که بیشترین حادثه آتش‌سوزی را داشته‌اند برنامه‌ریزی‌شده و با اعتبار بیش از پنج میلیارد تومان اجرا می‌شود.

وی از عملیاتی شدن بی‌سیم‌های دیجیتال با فن‌آوری روز دنیا در پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: مجوزهای لازم را از مراکز ذی‌ربط اخذ کرده‌ایم و به زودی تمامی پاسگاه‌های پارک ملی گلستان از طریق بی‌سیم به هم متصل می‌شوند؛ این طرح به گونه‌ای برنامه‌ریزی ‌شده که نقاط کوری در سطح پارک نداشته باشیم.

پارک ملی گلستان نخستین پارک ملی کشور با مساحتی بالغ بر ۹۲ هزار هکتار است که در سال ۱۳۵۴ به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست کره در جهان معرفی شد و هزار و ۳۵۰ گونه‌ گیاهی و ۳۰۲ گونه‌ی جانوری را در خود جای داده است.

کد خبر 428291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha