شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بارش شدید برف در آلمان، نروژ و سوئد، جاده‌ها را بسته، قطارها را متوقف کرده و مدارس را به تعطیلی کشانده است.

برف سنگين در اروپا

به گزارش بی بی سی، بسیاری از کشورهای اروپایی با وضعیت فوق‌العاده روبرو شده‌اند و ارتفاع برف در نقاطی به ۳ متر رسیده است.

در ایالت باواریا در جنوب آلمان یک پسر بچه ۹ ساله بر اثر سقوط درختی که از زیر بار برف کمرش شکست، کشته شده است.

صلیب‌سرخ در این ایالت آلمان وارد عمل شده و رانندگانی که خودروهایشان در جاده متوقف شده بود را نجات داده و یا با تجهیزات گرمایشی و آذوقه مجهز کرده است.

بهمن بخش ورودی یک هتل در سوئیس را با دیواری سفید پوشاند و با وارد شدن به اتاق‌ها و سالن غذاخوری هتل، مسافران را شگفت‌زده کرد. بسیاری از جاده‌ها در نروژ و سوئد را بسته شده و قطارها زمین‌گیر شده‌اند.

در اتریش امدادگران برای نجات یک اسکی‌باز با برفی که تا سینه آنها را پوشانده بود روبرو شدند.

در بعضی از نقاط اتریش ادامه بارش‌ها در چند روز گذشته ارتفاع برف به ۳ متر رسانده و تنها ظرف یک هفته گذشته ۷ نفر بر اثر دلایلی که به سرما و برف مرتبط بوده جان داده‌اند.

دو اسکی باز هم از روز شنبه ناپدید شده‌اند و جستجوها برای یافتن آنها ادامه دارد.

الکساندر رادلر از مرکز هواشناسی اتریش گفته: "چنین بارش سنگینی آن هم در ارتفاع بالای ۸۰۰ متر از سطح دریا معمولا هر ۳۰ تا ۱۰۰ سال یک بار روی می‌دهد. "

ارتش اتریش هلی‌کوپترهای خود را برای ایجاد گردبار و ریختن بار برف از شاخه‌های درختان به پرواز درآورده است.

همزمان در بخش‌هایی از سوئد توفان زمستانی تندباهایی استخوان‌سوزی به راه انداخته که سرعت آنها در شمال‌شرق این کشور و مرز نروژ بیش از ۱۵۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

در شمال نروژ هم یک راننده خاور جمعه صبح بالاخره به همراه چندین راننده دیگر که از روز پنجشنبه در جاده گیر افتاده بودند نجات یافت. منگر نیکلسون به شبکه خبری ان‌آرک نروژ گفته او و سایر رانندگان شب را تا صبح هراسان در داخل ماشین گذراندند.

کد خبر 428252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha