مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت مترو در مورد مسدودشدن شاخه غربی خط سه مترو بر اثر ساخت بنای دیگر و راه حل توسعه مترو در این بخش توضیحاتی را ارائه کرد.

علي امام، مترو

علی امام در گفت‌وگو با ایسنا در مورد مسدود شدن شاخه غربی خط سه مترو با بیان این که در دوره مدیریت محسن هاشمی در مترو تهران زحمات زیادی کشیده شد و حالا نیز هاشمی با تعصب خاصی پیگیر تکمیل خطوط مترو است، گفت: هاشمی در زمان مدیریتش برای خطوط مترو بعضا شاخه‌هایی پیش‌بینی کرده بود که یکی از این شاخه‌ها، امتداد غربی خط سه مترو بود که به همین دلیل از بالاتر از  ایستگاه نوبنیاد یک سه راهی تعریف شد که در حال حاضر نیز موجود است.

او با بیان این‌که  قرار بود این شاخه تا میدان قدس (ایستگاه شهید باهنر) برود و یک ایستگاه میانی در نیاوران داشته باشد، اظهار کرد: در برخی از نقشه‌های مترو که در داخل واگن‌ها و ایستگاه‌ها نصب شده این شاخه قابل ملاحظه است.

امام با بیان این که بر همین اساس یک قطعه زمین که پارکینگ معاونت حمل و نقل بود در اختیار شرکت مترو قرار گرفت تا به عنوان کارگاه عمرانی از آن استفاده شود، گفت: قرار  بود در همان کارگاه ایستگاه نیاوران نیز ساخته شود و بر همین اساس از سمت ایستگاه نیاوران عملیات اجرایی تونل آغاز شد و در ادامه مسیر در خیابان شهید موحد دانش درعمق ۲۵ متر ادامه مسیر دادند  و ۲۵۰ متر تونل حفاری شد. البته تنها ۸۰ متر تونل به طور تمام مقطع اجرا شد و مابقی به صورت نیم مقطع حفاری گردید.

مدیر عامل مترو با بیان این که با تغییر مدیریت شرکت مترو، شهرداری مصلحت دانست که به این زمین که کارگاه عمرانی ایستگاه نیاوران بود پروانه ساخت بدهد و آن را به مالک دیگر واگذار کنند، گفت: در همان محلی که قرار بود ایستگاه نیاوران ساخته شود و برای پایدارسازی گود ۸۰ عدد شمع بتنی قبلا حفاری شده بود مالک جدید برای احداث ساختمان خود ناچار شد شمع‌ها را تخریب کند که این امر مسیرهای دسترسی به تونل را از بین برد و عملا مسیر تونل بسته شد.

او ادامه داد: هرچند مترو قانونا می‌تواند از زیر ساختمان‌های مردم رد شود ولی ازآن جایی که این مسیر بسته شده باید برای امتداد شاخه غربی مترو تغییر مسیر بدهیم و اگر قرار باشد روزی،  دوباره مترو تا نیاوران  و شهید باهنر امتداد یابد،  باید تغییر مسیر دهیم.

مدیرعامل مترو با بیان این که هنوز تونل پر نشده است و پایدارسازی نیز به طور کامل انجام نشده است، گفت: اگر پوشش بتنی تونل تکمیل شود همه خیالشان راحت می‌شود که اتفاقی نمی‌افتد اما الان دغدغه تونل ناایمن در زیر یک خیابان را داریم و از مشاور خواسته‌ایم که در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهد.

او گفت: به دلیل آن که دسترسی به تونل نداریم باید در طول خیابان موحد دانش شفت بزنیم تا بتوانیم تونل را پر کنیم. ادامه مسیر شاخه غربی مترو از این محل امکان‌پذیر نیست و باید به دنبال مسیر دیگری باشیم.

کد خبر 428161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha