همشهری آنلاین: ویکتور اوربان با انتقاد شدید از سیاست‌های آلمان و فرانسه در مورد مهاجران تاثیر این سیاست‌ها بر مجارستان را ناگوار خواند. او آلمان را متهم کرد که به سیاست‌های دولت مجارستان در ارتباط با مهاجران احترام نمی‌گذارد.

ویکتور اوربان

به گزارش دویچه وله، نخست‌وزیر مجارستان رئیس جمهور فرانسه،  امانوئل مکرون را رهبر آن دسته از کشورهای اروپایی خواند که به گفته او برای پیشبرد سیاست‌های مورد نظر خود درباره مهاجران تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ویکتور اوربان روز پنج‌شنبه ۲۰ دی‌ماه (۱۰ ژانویه) تاکید کرده که او وظیفه خود می‌داند که با اقدامات مکرون مقابله کند و این کار نه یک مسئله شخصی بلکه به خاطر آینده مجارستان است.

اوربان می‌گوید آنچه رئیس جمهور فرانسه در ارتباط با مهاجران مد نظر دارد اگر اجرایی شود برای مجارستان "بد" خواهد بود و به همین دلیل او ناگزیر است علیه مکرون "بجنگد".

او همچنین آلمان را به احترام نگذاشتن به سیاست‌های دولت مجارستان درباره مهاجران متهم کرده و می‌افزاید احساس می‌کند که به خصوص از جانب رسانه‌های آلمانی تحت فشار دائم برای پذیرش مهاجران و پناهجویان قرار دارد. اوربان گفت: «من امکانی برای رسیدن به تفاهم در مورد این مسئله نمی‌بینم.»

نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید خوشحال خواهد شد اگر در انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه، احزاب "مهاجرستیز" اکثریت کرسی‌ها را به دست آورند. او تصریح کرد که هدف کشورش جا انداختن یک سیاست ضد مهاجران در کمیسیون اتحادیه اروپا است.

دولت راست‌گرای مجارستان به رهبری اوربان در سال ۲۰۱۵ برای جلوگیری از ورود غیرقانونی پناهجویان در مرزهای مشترک این کشور با صربستان و کرواسی دیوار کشید.

سیاست‌های ضد مهاجرتی ویکتور اوربان و دولت او و سخنان و شعارهای تند آنها علیه پناهجویان و مهاجران بارها با انتقاد و واکنش شدید شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به ویژه آلمان و فرانسه، روبه‌رو شده است.

راست‌گرایان مجارستان مخالف نزدیکی بیشتر این کشور به اتحادیه اروپا هستند. به گزارش "اشپیگل آن‌لاین" ویکتور اوربان می‌گوید او در حال حاضر با ورود کامل مجارستان به منطقه اتحادیه اروپا مخالف است و هیچ تاریخی برای انجام این کار در نظر گرفته نشده است.

ویکتور اوربان می‌گوید دولت او تحولات اتحادیه اروپا در مورد مهاجران و پناهجویان را رصد می‌کند و زمانی که این روند را در مسیر خواسته‌های خود ببیند درباره پیوستن کامل به اتحادیه تصمیم خواهد گرفت.

  • شکاف بین کشورهای اروپایی

از سه سال پیش که موج گسترده‌ای از پناهجویان و مهاجران به کشورهای اروپایی روی آوردند بحث و مناقشه در مورد سیاست‌های مهاجرتی نیز بالا گرفته است.

در برابر کشورهایی مانند آلمان و فرانسه که سیاست‌های مداراجویانه‌ای در قبال پناهجویان و مهاجران دارند، کشورهایی مانند ایتالیا پس از قدرت گرفتن راست‌گرایان و مجارستان و لهستان بر طبل مهاجرستیزی می‌کوبند.

ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا، روز چهارشنبه خواستار همکاری و تلاش ایتالیا و لهستان برای شکل دادن به یک "اروپای نو" شد. ویکتور اوربان با تأیید این سخنان ابراز خوش‌بینی کرده که احزاب جدیدی که در اروپا قدرت می‌گیرند، بتوانند ساختارها و جهت‌گیری سیاست اتحادیه اروپا در مورد مهاجران را تغییر دهند.

کد خبر 428109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha