همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر در ۱۳ استان متأثر از برف و کولاک خبر داد.

امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر/بارش برف و وقوع کولاک در ۱۳ استان

مرتضی سلیمی در گفتگو با  میزان اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته استان‌های مازندران، گلستان، کردستان، زنجان، اردبیل، اصفهان، خراسان شمالی، سمنان، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد متأثر از برف و کولاک شدند.

وی افزود: در این مدت به ۳۲۱۵ تن امدادرسانی شده است و ۱۲۶۹ نفر نیز اسکان اضطراری دریافت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی در ۴۸ محور کوهستانی گفت: ۲۵۹ خودروی گرفتار در برف رهاسازی شده و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در حال انجام است.

سلیمی عنوان کرد: ۲۳۷ نفر از نیروهای امدادی در قالب ۶۷ تیم برای امدادرسانی به مناطق اعزام شدند.

وی در ادامه با اشاره به وقوع سیل در ۶ استان کشور گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان متأثر از سیل و آبگرفتگی بودند.

سلیمی با اشاره به امدادرسانی در ۱۵ شهر و روستا عنوان کرد: در این مدت به ۲۸۰ نفر امدادرسانی شد و ۶ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به برپایی ۵ دستگاه چادر افزود: ۴۵ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند و از ۲۰ واحد مسکونی آب تخلیه شد.

سلیمی گفت : ۷۸ نفر از نیروهای امدادی در قالب ۱۶ تیم برای امدادرسانی به مناطق اعزام شدند و تاکنون ۱۵۰ تخته پتو، ۵۰ تخته موکت و ۴۷۲ قوطی کنسرو در مناطق مذکور توزیع شد.

کد خبر 428081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha