یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

گروه سیاسی: نامزدهای نمایندگی مجلس علاوه بر نصب و الصاق اعلامیه، عکس، پوستر، بنر و پارچه‌های تبلیغاتی، از چاپ عکس و پوستر هم منع شدند

نمایندگان مجلس در جلسه علنی، بررسی جزئیات طرح استفساریه ماده 61 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 1386  را نهایی کرده و منع چاپ عکس و پوستر را برای نامزدهای انتخابات مجلس به تصویب رساندند.

در این طرح استفساریه سؤال شده بود آیا مراد قانونگذار در ماده 61 قانون انتخابات مبنی بر اینکه هرگونه الصاق و نصب اعلامیه، عکس، پوستر، بنر و پارچه‌های تبلیغاتی به‌طور کلی ممنوع است، شامل  چاپ عکس و پوستر نیز هست؟

به این ترتیب نمایندگان در پاسخ به این سؤال مصوب کردند که ممنوعیت نصب و الصاق پوستر شامل چاپ آن هم می‌شود.

کلیات این طرح سوم بهمن ماه با 150 رای موافق، 25 رای مخالف و 11 رای ممتنع به تصویب رسیده بود.

موافقان این طرح معتقدند از آنجایی که وظیفه قانونگذار جلوگیری از اسراف و ریخت و پاش است، لذا این ماده باید ناظر بر چاپ پوستر و عکس هم ‌باشد.

با  وجود این، مخالفان این طرح معتقدند  باید به نامزدهای جدید و ناشناخته اجازه داده شود که به طرق مختلف خود را به مردم معرفی کنند و مطرح کردن این موضوع، مجلس را در مظان اتهام قرار می‌دهد که در آستانه انتخابات به نفع نمایندگان فعلی کار می‌کند.

بر این اساس نامزدها می‌توانند برای معرفی خود  تنها از بروشور، کارت و تراکت استفاده کنند.

154 نماینده در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از کشورهای اسلامی خواستند تا در این برهه حساس از تاریخ ملت فلسطین به یاری آنان شتافته و با محکومیت و تحت فشار گذاردن رژیم صهیونیستی مردم مظلوم فلسطین را در رسیدن به حقوق حقه خود یاری رسانند.

حسین نجابت از اعضای هیأت رئیسه مجلس در پایان جلسه علنی اظهار داشت: نامه‌ای با 152 امضای نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهوری در موضوع دفاع از فناوری‌های نوین به ویژه بیوتکنولوژی تهیه شده است که برای وی  ارسال خواهد شد.

کد خبر 42807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز