پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعطیلات آخر هفته که معمولا در پایتخت با بازگشایی نمایشگاه‌های هنری همراه است، فرصتی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند تا بخشی از وقت خود را به بازدید از گالری‌ها، مراکز هنری و موزه‌ها اختصاص دهند

چه خبر از گالری‌های تهران؟
  • گالری بوم

این روزها اگر در گالری بوم قدم بزنید؛ سال‌های زیادی از هنرمندی منوچهر نیازی را مرور می‌کنید. بخشی از این نمایشگاه به ارائه مجموعه «درختان» او می‌پردازد و تعدادی هم از تابلوهای مجموعه «ازدحام» به نمایش در آمده است. در کنار چند تابلوی نقاشی دیگر چند اثر کلاژ منوچهر نیازی هم این روزها به تماشاست.

این نقاش می‌گوید نقاشی‌هایش را با الهام از موسیقی کلاسیک بتهوون و چایکوفسکی خلق می‌کند و منظره‌های نرم را با شنیدن شوبرت می‌آفریند. نمایشگاه نقاشی‌های منوچهر نیازی عصر جمعه چهاردهم دی ماه آغاز به کار کرده است و حدود دو ماه (غیر از شنبه‌ها و یکشنبه‌ها) به نمایش عموم خواهد بود.

  • گالری مس‌نگار

ثریا محمدی آثار قلمزنی روی مس خود را به سبک جدیدی با عنوان «جانی دوباره» به مدت چهار روز در گالری مس نگار به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه «جانی دوباره» در روز جمعه (۲۱ دی ماه)، از ساعت ۱۶ افتتاح می‌شود و به مدت چهار روز در گالری مس‌نگار واقع در خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره ۵، برپا است.

  • گالری ماه مهر

۱۰ هنرمند ایرانی و خارجی آثار خود در رشته‌های مختلف با عنوان «هماوردی» را به نمایش می‌گذارند. این نمایشگاه از ۲۱ دی تا ۸ بهمن ماه در گالری ماه مهر واقع در بلوار آفریقا، خیابان نیلوفر، پلاک ۷، موسسه ماه مهر، طبقه دوم برقرار است. علاقه‌مندان به بازدید می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

  • گالری ایده پارسی

«رازهای خاکستری»  عنوان نمایشگاه گروهی است که ۲۱ دی ماه در گالری ایده پارسی به نمایش گذاشته می شود. در این نمایشگاه آثاری از ۲۵ هنرمند نقاش و مجسمه ساز به نمایش درمی آید. در این میان شش هنرمند آثار مجسمه، ۱۸ هنرمند آثار نقاشی و یک هنرمند نیز اثر ویدئوآرت خود را در محوریت موضوع رازهای خاکستری ارائه می‌کنند.

این نمایشگاه روز جمعه ۲۱ دی‌ماه ساعت ۱۶ در گالری ایده پارسی افتتاح و تا روز ۲۷ دی‌ماه  از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به نشانی خیابان شریعتی - خیابان دولت - کوچه الله وردی آذر - پلاک ۲۸ پذیرای علاقمندان خواهد بود.

  • گالری اثر

این روزها آثار حجم محمدحسین عماد در گالری اثر به تماشاست. این نمایشگاه تا ۲۸ دی‌ماه در گالری اثر به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه هجدم شماره ۲۵ برقرار است.

  • موزه ملی ایران

نمایشگاه «باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» ۵۶۰ اثر تاریخی باستانی هلند را تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ در موزه ملی ایران به نمایش می‌گذارد. در میان ۵۶۰ شی باستانی و تاریخی در ۳۳۱ ردیف از موزه درنتس شهر آسن در هلند، تابلوهای نقاشی‌ای نیز حضور دارد که هنردوستان علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. گالری نقاشی این نمایشگاه دربرگیرنده منتخبی از آثار هنرمندان هلندی است که عمدتا شامل مناظر و زندگی روستایی در استان «درنته» است.

یکی از تابلوهای به نمایش درآمده «بر دروازه ابدیت» نام دارد که به دلیل موضوعیت آن با هلند، از مخزن موزه هنرهای معاصر برای نمایش در این نمایشگاه امانت گرفته شده است. تابلویی را که با نام «چشم‌انداز خانه روستایی در درنته ۱۸۹۴» معرفی شده است، مسوولان موزه درنتس با حمایت «ینکگیرولوتریج» سال گذشته از نهاد دیگری خریداری کرده‌اند، اما تا قبل از انتقال آن به ایران، در هیچ کدام از تالارها یا نمایشگاه‌های هلند نمایش داده نشده بود.

  • مؤسسه فرهنگی هنری صبا

نمایشگاه آثار برتر ششمین نمایشگاه عکس خیام ۲۱ تا ۲۷ دی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ برای بازدید عموم علاقه‌مندان در نگارخانه خیال موسسه صبا و فرهنگستان هنر دایر است.

 فرهنگستان هنر در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲ واقع است.

ایسنا

کد خبر 428009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha