همشهری آنلاین: وزیر ورزش و جوانان گفت: زیرساخت‌ها برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها فراهم است و امیدواریم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این رابطه اصلاح شود.

زنان ورزشگاه

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه جلسه هیات دولت درباره بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها خاطرنشان کرد: این کار در استادیوم‌های مختلف نیاز به ورودی مجزا، معبر و مکان مجزا و سرویس و خدمات مجزا دارد. همه این امکانات در ورزشگاه های مختلف وجود دارد و یا در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل فراهم کردن است.

وی اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در نیمه دوم سال ۸۴ مصوبه‌ای داشته که دوستان دستگاه قضایی به آن اشاره می‌کردند که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم قانون را دارد. در جلسه‌ای که دو هفته قبل داشتیم، اعضای کمیسیون فرهنگی و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را مطرح کردند و دبیر شورا قول داد که تجدید نظری در این ارتباط صورت بگیرد. شرایط امروز با گذشته متفاوت است و خوشبختانه نظام این امکان را فراهم کرده که زنان در همه مکان‌ها و مناسبت‌ها و رویدادها حضور داشته باشند. دلیلی ندارد که این امکان را برای زنان در ورزشگاه‌ها و امکان ورزشی فراهم نکنیم؛ البته با رعایت همه مسائل شرعی و فرهنگی.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: زیرساخت‌ها در این ارتباط کاملا فراهم است و مشکلی برای ورودی مجزا، معبر و مکان مجزا و سرویس و خدمات مجزا نداریم. امیدواریم با گزارشی که برای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرده‌ایم، کارهای کارشناسی در این ارتباط انجام و این مصوبه اصلاح شود. امیدواریم که به مرور با فراهم شدن شرایط در مکان‌های مختلف ابتدا در بازی‌های ملی این موضوع را فراهم کنیم.

وی در رابطه با عملکرد تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا گفت: تیم خیلی خوبی داریم و شروع خوبی هم در این رقابت ها داشتیم. امیدوارم در بازی های باقی مانده هم نتایج خوبی بگیرند.

وی افزود: تیم ملی از حمایت همه ملت و دست اندرکاران ورزش برخوردار است و امیدواریم با همین حمایت‌ها، هماهنگی ها و عزم و اراده بتوانیم تا فینال این مسابقات پیش برویم.

وزیر ورزش و جوانان در رابطه با اینکه اختلاف کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ سرمربیان تیم ملی و پرسپولیس در جام ملتهای آسیا هم ادامه دار شده و آیا وزارت ورزش قصد ندارد تذکری به این افراد بدهد؟ افزود: بهتر است که همه انرژی را صرف حمایت از تیم ملی مان بکنیم و امیدوارم بتوانیم قهرمان شویم.

سلطانی فر در مورد پاداش ملی پوشان در صورت موفقیت هم گفت: برای تیم ملی پیش بینی پاداش کرده‌ایم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که آیا قصد سفر به امارات برای دیدن بازی تیم ملی فوتبال ایران را دارد؟ تصریح کرد: امیدوارم در مراحل بعدی کنار تیم باشیم. تا الان همیشه در کنار تیم بوده‌ام و تلاش می کنم که بازهم کنار تیم ملی باشم.

کد خبر 427943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha