مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حناچی گفت: مراسم انعقاد موافقتنامه قرارداد ساخت ۳۷۶ واگن مترو برگزار شد که معادل ۴۷ رام یعنی قطارکامل ۸ واگنه است.

حناچي

پیروز حناچی شهردار تهران با اشاره به این‌که در حال حاضر حدود ۲/۵ میلیون سفر با مترو داریم که ایده‌آل آن ۷ میلیون سفر است، تصریح کرد: رسیدن به این هدف راهی ندارد جز بهره‌برداری حداکثری از خطوط موجود و کاهش هدوی(سرفاصله) قطارها به ۲ دقیقه که برای این هدف به ۲ هزار واگن دیگر نیاز داریم. پیش از این وزارت کشور با انعقاد قرارداد ۶۳۰ واگن کمک بسیاری کرد و امیدواریم به تلاش‌هایمان هر چه زودتر به موقعیت مطلوب برسیم.

حناچی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی که منابع داخلی کم است، این موارد عمدتا از طریق فاینانس انجام می‌شود تا بتوانیم از منابع ذخیره شده خارجی استفاده کنیم. ساخت این واگن‌ها در حال حاضر با ۳۰ درصد تولید داخل و هدف ۵۰ درصد تولید داخل در واگن پارس خواهد بود. ایده‌آل این است که بتوانیم این حوزه را با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسعه بدهیم.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: از قدیم بزرگ‌ترین کمک دولت اختصاص فاینانس بوده است که برای خرید واگن‌ها استفاده می‌شد. اگر بتوانیم از حداکثر ظرفیت در این حوزه استفاده کنیم اتفاق بسیار خوبی است.

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم انعقاد توافق‌نامه تامین قطارهای خط ۷ مترو تهران و در جمع خبرنگاران درباره جلسه هم‌اندیشی با شهرداران تهران در دوره انقلاب اسلامی گفت: از ۱۴ شهردار بعد از انقلاب، به جز مهندس محمدکاظم سیفیان که به رحمت خدا رفته‌اند، از همه دعوت به عمل آوردیم و امروز در خدمت ۹ نفر بودیم؛ موضوع انتقال تجربیات بود و این‌ واقعیت که وضعیت امروز ما اصلا با آن زمان قابل قیاس نیست.

او با تاکید بر این‌که هر کدام از شهرداران محترم سابق به نسبت دوره مدیریتشان تجربیات ارزنده‌ای در اختیار بنده گذاشتند که تلاش می‌کنم حداکثر بهره‌برداری را از آن‌ها داشته باشم، دلیل غیبت چند تن از شهرداران سابق را بیان کرد: آقای قالیباف درگیر ازدواج پسرشان بودند که به ایشان تبریک می‌گویم؛ آقای کرباسچی جلسه مهمی داشتند که امکان لغو آن وجود نداشت؛ از آقای ملک‌مدنی نیز به‌خاطر بستری بودن مادر عزیزشان در یزد اصلا توقع نداشتیم که حضور داشته باشند و اطلاع‌رسانی‌های لازم با دفتر آقای احمدی‌نژاد نیز انجام شده بود.

کد خبر 427919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha