چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از پذیرش روزانه هزار و ۷۰۰ تن زباله در مرکز دفن کرج خبر داد.

زباله

به گزارش مهر، اصغر نصیری با اشاره به اقداماتی که در حوزه مدیریت پسماند کرج انجام‌ شده است، اظهار کرد: روزانه حدود ۹۰۰ تن زباله در این کلان‌شهر تولید می‌شود.

وی با اشاره به این که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده زباله‌های شهری توسط نیروهای معاونت خدمات شهری جمع‌آوری و به سکوهای موقت انتقال داده می‌شود، گفت: زباله‌ها از سکوی موقت به مرکز دفن حلقه دره انتقال داده می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به تصمیمات کارگروه مدیریت پسماند استان البرز، گفت: روزانه ۸۰۰ تن زباله از شهرهای اقماری اطراف کرج به سایت حلقه دره انتقال داده می‌شود.

نصیری تاکید کرد: با احتساب زباله‌های شهرهای اقماری و شهر کرج روزانه حدود هزار و ۷۰۰ تن زباله در حلقه دره پذیرش می‌شود.

زباله‌هایی که از شهرهای اقماری کرج دریافت می‌شود دست‌خورده است به این معنا که مواد بازیافتی را جدا کرده و بعد پروسه انتقال را انجام می‌دهند. وی در بخش دیگری با تاکید بر این که در شهرهای اقماری انتقال زباله‌ها مدیریت نمی‌شود، گفت: گاهی زباله‌های شهرهای اقماری با تاخیر به مرکز دفن حلقه دره انتقال داده می‌شود، زباله‌هایی که از این شهرها دریافت می‌شود دست‌خورده است به این معنا که مواد بازیافتی را جدا کرده و بعد پروسه انتقال را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان این که برای مدیریت زباله‌ها و پسماندهای شهری موجود در حلقه دره برنامه‌های مختلفی مدنظر قرار دارد، گفت: فعال‌سازی کارخانه کمپوست یکی از رویکردهای است که دنبال می‌شود، این کارخانه در سال‌های گذشته تعطیل بود که در حال حاضر دوباره راه‌اندازی شده است‌.

نصیری در بخش دیگری با اشاره به این که ۴۰۰ تن از پسماندهای خانگی پس از قرارگیری روی خطوط «آم.آر.اف» پردازش می‌شود، گفت: این مقدار توسط ریجکت‌ها جداسازی شده و برای تهیه کود «گرانوله» و کود نرم به کارخانه کمپوست منتقل می‌شود.

وی افزود: حدود ۵۰ تن مواد پلاستیکی و پلیمری نیز از محل ریجکت‌ها جداسازی شده و در حلقه دره به سوخت تبدیل می‌شود.

کاهش بوی نامطبوع حلقه دره با توسعه فضای سبز

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اقداماتی که در مرکز دفن حلقه دره انجام می‌شود را رو به رشد توصیف کرد و گفت: چند شرکت در خصوص مدیریت پسماند و تبدیل پسماند به انرژی پیشنهادهایی را مطرح کرده‌اند در صورت عملیاتی شدن این پیشنهادها می‌توانیم به استحصال گاز و دستیابی به انرژی برق و سوخت دست‌ یابیم.

نصیری تبدیل پسماند به انرژی را مهم برشمرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده بر آن هستیم در حوزه شیرابه‌ها از طریق روش‌هایی از جمله بیوفیلتر به استحصال آب برای آبیاری فضای سبز اطراف مرکز دفن حلقه دره دست‌ یابیم و در این‌ ارتباط با چند شرکت رایزنی انجام‌ شده است.

وی گفت: با کاهش حجم شیرابه‌ها و از طرفی آبیاری فضای سبز اطراف سایت حلقه دره در کنار حفظ و توسعه عرصه‌های سبز به کاهش انتشار بوی نامطبوع در اطراف این مرکز دفن زباله نیز کمک می‌شود.

کد خبر 427782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha