همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح گفت: به استعمارگران و غربی‌ها می‌گوییم که اکنون زمان مناسبی برای آزمودن اراده و عزم ما نیست و این کار حاصلی جز پشیمانی برای آنها ندارد.

امیر حاتمی

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی امروز- دوشنبه- در همایش بین الملی امنیت در غرب آسیا که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، افزود: کسانی که از تعهدات خود سرباز زده اند، حق ندارند در رابطه با مذاکره حرف بزنند، و حرف زدن در این زمینه امری مضحک است.

وی اظهار داشت: دوران نظم آمریکایی و هژمونی غرب به پایان رسیده است و باید به دوران پساغرب در غرب آسیا برویم.

این مقام ارشد نظامی عنوان کرد: کدام منطقی می‌پذیرد که باید مقابل تهدیدات رژیم اشغالگر قدس و حامیان آنها و کسانی که به زیرساخت‌های سایبری ما حمله می‌کنند، سکوت کرد؟ پاسخ ما به آنها این است که امروز زمان مناسبی برای آزمودن اراده ما نیست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه هشت سال گذشته برای کشورهای غرب آسیا خونبار بوده است، گفت: این منطقه پس از جنگ جهانی دوم اردوگاه شرق و غرب شد و ایجاد رژیم صهیونیستی نا امنی و جنایت را به دنبال خود برای منطقه به ارمغان آورد.

امیر حاتمی، حرص و طمع استعماری غرب را مولفه مهمی در شکل گیری تحولات منطقه دانست و گفت: ناآرامی و جنگ در غرب آسیا منبعث از اندیشه شکست خورده و منفعت طلبانه غرب است که برای منافع خود منطقه ما را به آشوب و جنگ کشاندند.

وی با بیان اینکه منطقه ما شاهد تئوری های خود خواهانه آمریکا بوده و هنوز روی آرامش به خود ندیده است، اظهارداشت: غرب آسیا در دوران حساسی به سر می برد و صلح و ثبات به واسطه مقاومت مردم در حال بازگشت به این منطقه است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد: ما باور داریم که مقاومت ملت‌ها که با افزایش آگاهی آنها توأم شده، در حال نتیجه دادن است؛ این بار نظم منطقه غرب آسیا، نظمی مبتنی بر استکبار ستیزی و به شکل بومی خواهد بود.

امیر حاتمی ادامه داد: انقلاب اسلامی و مقاومت سوریه و عراق و یمن نشان دهنده این واقعیت است که غرب دیگر محور تحولات منطقه نیست و خروج به اجبار آمریکا از سوریه نشان دهند شکست راهبرد های آنها در منطقه است.

وی پیام جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه را صلح، ثبات و آرامش در سایه همکاری دانست و اظهارداشت: آمریکایی ها به تجارت امنیت روی آورده اند به همین دلیل هیچ اعتمادی به آنها نیست. همه دیدند که آمریکا با وجود معاهده امنیتی با عراق آنها را در مقابله با داعش تنها گذاشت، در حالی که ایران با خواست دولت سوریه و عراق به کمک آنها رفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: خروج آمریکا از برجام چهره واقعی آمریکا را بیش از پیش برای همگان روشن کرد و نشان داد آنها از هر ابزاری برای آسیب به استقلال کشورها استفاده می‌کنند.

امیر حاتمی قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را متعلق به همه برادران مسلمان و کشورهای دوست دانست و گفت: قدرت های مداخله‌گر و برخی رژیم های دست نشانده آمریکا در منطقه با دامن زدن به نا امنی در منطقه، نمی‌توانند از آثار آن مصون بمانند.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه با همکاری براساس اصول اسلام می توانند امنیت و ثبات را به غرب آسیا برگردانند، گفت: راهبرد نظامی ایران بازدارندگی فعال است و به دنبال رقابت تسلیحاتی با هیچ کشوری نیست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: کشورهای مرتج با دامن زدن به اختلافات و ایجاد آشوب نمی توانند امنیت خود را تامین کنند.

کد خبر 427718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha