همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: عدم تجدیدنظر در بودجه سال آینده دانشگاه‌ها، پژوهش‌های علمی را تعطیل می‌کند.

احمد معتمدي

به گزارش فارس، احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این مطلب گفت: در بودجه سال ۹۷ به دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۷۵ درصد تخصیص دادند که قرار بود در ۹ ماهه امسال پرداخت شود اما تا کنون ۵۲ درصد از آن را واریز کردند که این درصد نیز هزینه حقوق اعضای هیئت علمی و کارمندان رسمی دانشگاه است.

وی با بیان اینکه بی‌شک نقش دانشگاه‌ها، محققان و پژوهشگران جهت تحقق بالندگی صنعتی کشور بسیار مهم و تعیین‌کننده است، اظهار داشت: در این میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دانشگاهی باسابقه‌ درخشان، پیشتاز و پیشرو در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی همواره بر این مهم توجه داشته و خواهد داشت و باید بودجه دانشگاه با نگاه ویژه‌ای اختصاص پیدا کند. نباید از همان درصد اختصاص داده شده تا مبلغ واریزی فاصله باشد که دانشگاه را با مشکل جدی روبرو کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره بودجه سال ۹۸ نیز گفت: بودجه سال آینده دانشگاه حدود ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده اما با توجه به افزایش حقوق و دستمزد ۲۰ درصدی در سال آینده، ما با این بودجه تنها می‌توانیم حقوق بپردازیم و فعالیت‌ها و سفرهای علمی و کارهای پژوهشی دانشگاه تعطیل می‌شود.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید نسبت به بودجه دانشگاه‌ها بازنگری کند چراکه اگر اتفاق مطلوبی در بودجه نیافتد از نظر علمی و فعالیت‌های پژوهشی که از اهمیت به سزایی برخوردار است دچار مشکل جدی می‌شویم.

کد خبر 427596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha