همشهری آنلاین: سیستم خرید اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور (فروش Voucher) برای آزمون‌های GRE General و TOEFL باز شد.

ثبت نام در آزمون

به گزارش فارس، داوطلبان آزمون‌های GRE General و TOEFL می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به خرید اینترنتی برای شرکت در آزمون‌های GRE General و TOEFL اقدام کنند.

هزینه هر کارت آزمون تافل (TOEFL iBT Voucher) برای ثبت‌نام در آزمون‌های ۶ ماه اول ۲۰۱۹ به مبلغ ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان) و هزینه هر «جی آر ای» (GRE General iBT Voucher) جهت ثبت‌نام در آزمون‌های ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹ به مبلغ ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان) است.

تافل، آیلتس و جی آر ای هر سه آزمون‌های بین‌المللی زبان هستند که در کشورهای دیگر اعتبار دارند و نشان‌دهنده توانایی افراد در زبان انگلیسی هستند.

  •  آیلتس

یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است که دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور برای به دست آوردن مدرک آن اقدام می‌کنند. این آزمون توانایی برقراری ارتباط در زبان انگلیسی را با توجه به مهارت‌های چهار گانه Listening ،Reading Speaking ،Writing در افرادی که می‌خواهند در کشورهای انگلیسی زبان تحصیل یا کار کنند، می‌سنجد.

آزمون آیلتس در دو نوع مختلف آکادمیک و جنرال ترینیگ برگزار می‌شود:

آیلتس آکادمیک توانایی انگلیسی داوطلبانی را می‌سنجد که قصد دارند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به بالا در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه دهند.

یکی از مهم‌ترین شرط های پذیرفته شدن در این دانشگاه‌ها فراهم آوردن سطحی قابل قبول از نمره این امتحان است.

نوع جنرال ترینینگ آزمون آیلتس، معلومات داوطلبان را در سطحی وسیع‌تر می‌سنجد. آزمون جنرال ترینینگ برای کسانی مناسب است که قصد دارند تحصیلات پیش دانشگاهی خود را در کشوری انگلیسی زبان به پایان برسانند.

به علاوه کارنامه این امتحان از جمله مدارکی است که در جریان بررسی پرونده‌های مهاجرت کشورهای استرالیا، نیوزلند و کانادا از متقاضیان طلب می‌شود.

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه آکسفورد در سال 2018 برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی نمره کلی 7 بوده است.

این شرایط برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه کمبریج هستند، به 7.5 تغییر می‌کند.

مؤسسه فناوری ماساچوست نیز دانشجویانی را پذیرش می‌کند که نمره 7 را در آزمون آیلتس کسب کرده باشند.

نمره قابل قبول آیلتس در کانادا نیز متفاوت است؛ دانشگاه آلبرتا دانشجویانی که نمره 6.5 را در آزمون آیلتس کسب کرده باشند را پذیرش می‌کند.

این شرایط در دانشگاه کویین با کسب نمره 6.5 قابل قبول است.

نمره قابل قبول آیلتس در دانشگاه‌های نیوزیلند نیز به طور تقریبی نمره 6 است.

  • تافل

آزمون بین‌المللی دیگر، «TOEFL» است؛ TOEFL توسط موسسه ETS دانشگاه پرینستون برگزار می‌شود.

TOEFL حروف اول عبارت «Test of English as a Foreign Language» است و اولین بار در سال 1964 میلادی برگزار شد.

آزمون تافل مانند آزمون آیلتس شامل 4 مهارت خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن است؛ این آزمون در سراسر دنیا به 3 شکل CBT, PBT و iBT برگزار می‌شود. مدت اعتبار مدرک این آزمون در حال حاضر دو سال است.

تفاوت اصلی آزمون آیلتس و تافل در بخش لهجه است؛ آیلتس از مدل و لهجه انگلیسی و تافل از مدل و لهجه آمریکایی استفاده می‌کند.

آیلتس بیشتر مورد قبول مراکز انگلیسی و تافل بیشتر مورد قبول مراکز آمریکایی است؛ ولی به این معنا نیست که افراد با داشتن مدرک آیلتس نمی‌توانند به مراکز آمریکایی رفته و یا آنهایی که مدرک تافل دارند نمی‌توانند به مراکز انگلیسی بروند.

تفاوت آیلتس و تافل از نظر پذیرفتن کشورها  نیز کم است و 130 کشور در جهان هم آیلتس و هم تافل را می‌پذیرند. 

  • GRE 

آزمون GRE‌ مخفف Graduate Record Examination است و در واقع آزمون سنجش توانایی تحصیلی متقاضیان تحصیل در مقاطع عالی تحصیلی بوده و ۳ موضوع: مهارت محاسبات ریاضی، درک مطلب و همچنین مقاله‌نویسی را می‌سنجد.

این آزمون از نظر خیلی از شرکت‌کنندگان، آزمونی دشوار است؛ چرا که در بخش درک مطلب، مقاله‌نویسی تحلیلی و عمومی، موضوعاتی مطرح می‌شود که بسیاری از شرکت‌کنندگان در آزمون، قبلا با آن آشنایی نداشته‌اند.

کد خبر 427591

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha