یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت هرکیلوگرم مرغ که در روزهای گذشته به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در تهران رسیده بود امروز یک‌شنبه ۱۶ دی‌ماه، ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان شد، این درحالی است که وزیر جهاد کشاورزی قیمت منطقی این محصول را ۱۰ هزار تومان بر اساس هزینه‌های تولید جدید دانسته بود.

مرغ بدون آنتي‌بيوتيك

به گزارش تسنیم، بر اساس اطلاعیه اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران، قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم استعلامی کشتارگاههای تهران (یکشنبه ۹۷/۱۰/۱۶) ۱۲۶۰۰ تومان، پخش۱۲۸۰۰ تومان، خرده فروشی۱۳۸۰۰ تومان، خرده فروشی مرغ شمال ۱۳۳۰۰ تومان، قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن ۱۲۳۰۰ تومان، سینه با کتف۲۴۰۰۰ تومان، سینه بدون کتف ۲۶۰۰۰ تومان و فیله ۲۷۰۰۰ تومان است.  

بنابراین گزارش،  این اتحادیه، نرخ خرید مرغ زنده در سراسر استان تهران به قیمت بالاتر از  ۸۷۰۰-۸۶۰۰ تومان را ممنوع اعلام کرده است و خرید و فروش این محصول بالاتر از این نرخ با پیگرد قانونی همراه بوده و از طریق مراجع قضایی و تعزیرات برخورد قاطعانه صورت خواهد گرفت.

 وزیر جهاد کشاورزی قیمت واقعی هر کیلوگرم مرغ برای مصرف‌کننده را ۱۰ هزار تومان، ستاد تنظیم بازار آن را ۹۸۰۰ تومان به علاوه ۵ درصد تغییرات و مرغداران آن را ۱۲ هزار تومان اعلام میکنند، اما این نرخ نیزدر بازار رعایت نمی‌شود.

کد خبر 427570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha