همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جنگ‌های آینده در دنیا جنگ‌های هواپایه است و بیشتر توسط شلیک موشک‌ها انجام می‌شود.

حمید واحدی

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در آیین تکریم و معارفه فرماندهان قدیم و جدید پایگاه شکاری شهید حسینی در بیرجند گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هواپیماهای جنگی مجهز به آخرین فناوری روز جهان را با نام های صاعقه و کوثر تولید کرده است.

وی افزود: نقش مهم نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس غیرقابل انکار است و بخشی از افتخارات آن دوران در رشادت های نیروی هوایی متبلور می شود.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان کرد: ساخت انواع شبیه سازهای هواپیما از دستاوردهای نیروی هوایی است و با این شبیه سازها می توانیم عمر هواپیماها را بیشتر کنیم.

وی گفت: در دوران رژیم پهلوی مستشاران غربی اجازه نمی دادند متخصصان کشور ما با تجهیزات هوایی حتی آشنا شوند.

سرتیپ واحدی افزود: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی پیشرفت خود را مرهون تدابیر داهیانه فرماندهی مقتدرانه مقام معظم رهبری می داند و ایشان ما را به این باور رساندند که تحریم به ما آموخت چه قابلیت هایی داریم و به همین دلیل بعد از گذشت ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با همدلی و تلاش فرماندهان نیروهای مسلح در اوج وحدت عمل در عرصه دفاع قرار داریم.

وی گفت: سقوط، سرنوشت اجتناب ناپذیر زورگویانی است که خواسته های خود را بر ملت ها تحمیل می کنند و راهبرد ما دفاعی است و قصد تهاجم به هیچ کشور را نداشته و نداریم لذا از کشورهای منطقه دعوت می کنیم بدون اتکا به نیروهای فرامنطقه ای امنیت منطقه خاورمیانه را با مشارکت یکدیگر تامین کنیم.

این مقام نظامی یاد آور شد: حضور نیروی هوایی در بیرجند منشا آثار و برکات خیر از جمله امنیت بیشتر برای منطقه و کشور است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صفات بزرگی مثل ساده زیستی را دارند که اگر ما ارتشی ها منش ساده زیستی ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم به طور قطع و یقین سرباز واقعی ولایت می شویم.

وی بیان کرد: تجمل گرایی ها درست نیست، هرچند نظم باید باشد و ما شکی در آن نداریم و بدون نظم نظامی نمی شود به سرباز و افسر در زمان بحران دستور دهیم اما تجمل گرایی و اسراف در شرایط کنونی کشور نباید باشد.

واحدی گفت: در ایران بحران وجود ندارد چون این کشور غنی است و اگر با هم باشیم چشم همه استکبار کور می شود.

وی افزود: از اینکه توفیق حضور در مهد علم و فرهنگ با مشاهیر شاخص خراسان جنوبی را پیدا کردم خشنود هستم و وجود سه هزار منزل شهری در سال ۱۲۵۴ شمسی در بیرجند می تواند گواه روشنی از شکل گیری ساختار نظام مند شهری در این منطقه باشد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: بیرجند برخوردار از نخستین شبکه آبرسانی کشور در سال ۱۳۰۲ بوده و سومین فرودگاه ایران و سومین مدرسه در کشور را به لحاظ قدمت دارد که حاکی از این است ظرفیت رشد و توسعه بیشتر را دارد.

وی یادآور شد: واقعه خونین هفتم بهمن در بیرجند که حاکی از همراهی غیرتمندانه مردم این خطه با انقلاب اسلامی ایران است و همچنین ۲ هزاز شهید خراسان جنوبی که هشت شهید آن متعلق به نیروی هوایی ارتش است گواه ولایتمداری مردم این خطه است.

سرتیپ واحدی گفت: ۳۹ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گذشت و به زودی وارد چهلمین سالگرد این حماسه باشکوه می شویم که این حماسه ماندگار متکی بر اخلاص، عزم راسخ و درک صحیح از تحولات و رویدادهای آن زمان بود.

وی افزود: بر هیچ کسی پوشیده نیست که از موثرترین ضربات بر پیکر رژیم منحوس شاهنشاهی حرکت شجاعانه کارکنان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ بود که به حق می توان آن را یوم الله انقلاب نامید.

در این آیین سرهنگ خلبان محمدرضا بهرام نژاد به عنوان فرمانده پایگاه هوایی شهید سرلشکر خلبان سید حسین حسینی معرفی و از خدمات سرهنگ خلبان حمید مصطفوی در دوران تصدی این مسئولیت تجلیل شد.

کد خبر 427510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha