همشهری آنلاین: روزنامه الاخبار چاپ لبنان روز جمعه نوشت: منابع کردی آگاه اعلام کردند که تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه، با هدف احیای دوباره گروهک تروریستی داعش در مرز سوریه و عراق صورت گرفته است.

آمريكا و داعش

به گزارش ایرنا، الاخبار افزود که هدف آمریکا، استقرار نیروهای داعش در مرز سوریه و عراق است تا ارتباط این دو کشور با اعضای محور مقاومت که یکی از اهداف واشنگتن برای به راه انداختن جنگ سال ۲۰۱۱ در سوریه بود، قطع شود.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد: شکست استراتژیک آمریکا در عراق و سوریه، واشنگتن را در دوراهی قرار داده است؛ نخست آن که بدون هیچ دستاوردی از منطقه خارج شود و دوم این که نفوذ سیاسی و نظامی خود را از طریق گروه های دیگر تداوم بخشد.

الاخبار چنین تحلیل کرد که به نظر می رسد آمریکایی ها با احیای دوباره داعش و کنترل مناطق مرزی عراق و سوریه به دست این گروهک، راه دوم را برگزیده اند.

آمریکا پیش تر، حضور نظامی و غیر قانونی خود در سوریه را برای مقابله با داعش و حمایت کردهای متحد خود اعلام می کرد اما در عمل، آنچه حاصل شد این بود که آنها متحدان خود را بدون هیچ حمایتی در برابر گروهک تروریستی داعش تنها گذاشتند.

خبر احیای داعش در حالی منتشر می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با اعلام خروج نظامیان کشورش از سوریه، گفت که پنج هزار سرباز خود را در عراق حفظ می کند و در صورت نیاز برای مأموریت در بحران سوریه، از آن ها بهره می گیرد؛ اقدامی که نشان دیگر از بازگشت خوی جنگ‌طلبی واشنگتن دارد.

کد خبر 427408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha