همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از تدوین بودجه دفاعی کشور در دو سطح خبرداد و گفت: اگر منابع بودجه در دو سطح تامین شود از رشد خوبی برخوردار می‌شود و حدود ۲۱ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد می‌یابد.

امیر حاتمی

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،‌ امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در پایان جلسه امروز - چهارشنبه - هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد کاهش بودجه دفاعی کشور اظهار داشت: ‌بودجه دفاعی برای سال آینده در دوسطح پیش بینی شده است؛ یک سطح آن در سقف ۴۰۷ هزار میلیارد تومان در بودجه عمومی کشور است و سطح دیگر آن در صورتی تامین می شودکه بخش بیشتری از منابع دولت تامین شود.

وی افزود: اگر هر دو بودجه تامین شود، بودجه دفاعی از رشد خوبی برخوردار است و حدود ۲۱ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد برخوردار می شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابراز امیداواری کرد: با توجه به عزم جدی در اعضای هیات دولت برای تامین بودجه عمومی، این موضوع به صورت کامل انجام شود و بخش دفاعی هم بتواند از این رشد بودجه برخوردار شود.

امیر حاتمی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه برای این شکل از بودجه ترتیبی اتخاذ کرده که اگر به همان ترتیب که پیش‌بینی شده است منابع دوگانه در نظر بگیرد و محقق شود، این اقدام می تواند برای بودجه دفاعی فرصتی باشد و البته اگر محقق نشود، می تواند مشکل ایجاد کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین دستاوردهای دفاعی کشور اظهارداشت: در جلسه امروز هیات دولت گزارشی از وضعیت پیشرفت پروژه های دفاعی به ویژه در حوزه موشکی در زمینه های مختلف موشک های هوا به هوا، زمین به هوا، زمین به زمین و موشک های سطح به سطح، ساحل به دریا و همچنین زیر سطح به سطح به رییس جمهوری و هیات وزیران ارائه شد که مورد توجه اعضای هیات دولت و مورد تقدیر دکتر روحانی قرار گرفت.

وزیر دفاع با یادآوری این که مجموعه این اقدامات در راستای برنامه ارائه شده این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی است، تاکید کرد:توانایی‌هایی که موجب حفظ بازدارنده‌های دفاعی است، پیش‌بینی شده و همه پیش بینی ‌های ما برای امسال به نتیجه رسیده است به ویژه در حوزه دقت و قدرت اثر موشک ها اتفاقات بسیار خوبی افتاده است.

امیر حاتمی در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات اخیر برخی سیاسیون درباره عملیات کربلای چهار گفت: به اندازه کافی در این زمینه صحبت شده است. ان شاءالله که روح همه شهدای عزیز ما و شهدای عملیات کربلای ۴ شاد باشد.

کد خبر 427255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha