همشهری آنلاین: فرماندهی راهبردی آمریکا که نظارت بر زرادخانه هسته‌ای این کشور را برعهده دارد، مصادف با شب سال نو میلادی که معمولا همه آرزوی صلح و آرامش برای جهان دارند در پیام توئیتری عجیبی آمادگی خود را برای بمباران هرجایی که لازم باشد اعلام کرد.

بمباران

به گزارش ایرنا، تارنمای واشنگتن اگزمینر روز سه شنبه نوشت دراین توئیت با اشاره به سنتی که به موجب آن توپ کریستالی بزرگی که به مناسبت آغاز سال نوی میلادی ازیکی ازبرج های میدان تایمز (تایمز اسکوئر) لندن به پایین رها می شود، آمده است: «در صورت نیاز، آماده ایم چیز بسیار بسیار بزرگتری بیندازیم.»

در توئیت مذکور از مخاطبان خواسته شده بود تا ویدئوی ضمیمه شده را «تا پایان» ببینند. در این ویدئو، انفجارهای حاصل از بمب هایی که جنگنده های B-۲ در پایگاه نیروی هوایی وایتمن در ایالت میسوری می افکندند، به نمایش درآمده بود.

واشنگتن اگزمینر خاطرنشان کرد: استفاده از هشتگ شعار این فرماندهی مبنی بر این که «صلح کار ماست» در انتهای توئیتی این چنینی باعث شد تا بسیاری از کاربران هدف از انتشار توئیت و ویدئوی مذکور را زیر سوال ببرند.

به نوشته این تارنما، بزرگترین کلاهک هسته ای آمریکا در زمان حاضر بمب هسته ای B۸۳ است که حدود ۲ هزار و چهارصد پوند وزن و ۱۸ اینچ قطر دارد. توپی که در تایمز اسکوئر به مناسبت سال نو به پایین انداخته می شود، کمتر از ۱۲ هزار پوند وزن و بیش از ۱۲ فوت قطر دارد.

به نوشته سی ان ان، این توئیت درمدت کوتاهی پاک شد و فرماندهی راهبردی آمریکا در توئیت دیگری نسبت به اظهارات پیشین خود، عذرخواهی کرد.

تارنمای این شبکه خبری افزود: هرچند بمب هایی که در ویدئوی ضمیمه این توئیت به نمایش درآمده اند اتمی نیستند، اما هدف از متن توئیت یادآوری این نکته به جهان بود که ارتش آمریکا بزرگترین و قابل ترین تسلیحات جهان را دارد.

پیامی که هیچکدام از فاکتورهای یک پیام تبریک سال نو را که باید سرشار از صلح طلبی و آرزوی خیر و برکت برای جهان باشد، ندارد.

واشنگتن درسال ۲۰۱۸ جنگ افروزی وبمباران درکشورهای عراق، افغانستان و سوریه را همچنان ادامه داد و هزاران تن بمب بر سر مردم غیرنظامی این کشورها افکند. همچنین آمریکا دراین سال با در اختیار گذاشتن حمایت های نظامی و تسلیحاتی به ائتلاف سعودی در بمباران مردم مظلوم یمن و کشته و زحمی شدن هزاران نفر نقش ایفا کرد.

کد خبر 427162

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha