همشهری آنلاین : به نظر می‌رسد فیسبوک که مالک پیام‌رسان WhatsApp نیز هست، به دنبال ورود و استفاده از پتانسیل‌های دنیای بلاک‌ چین و ارزهای دیجیتال است.

فيسبوك و اتس اپ

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، پیام‌رسان WhatsApp در ژانویه ۲۰۰۹ تولید شد و به دلیل سبکی و راحتی در استفاده، از همان ابتدا مورد توجه قرار گرفت. با گذشت زمان، این پیام‌رسان محبوبیت خود را پیدا کرد و کاربران آن روز به روز افزایش یافتند تا آن که در سال ۲۰۱۴ توسط فیسبوک خریداری شد. این پیام‌رسان به کار خود ادامه داد و در حال حاضر با کاربران بسیار زیاد، یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها در جهان به شمار می‌رود.

از طرفی چند سالی است که رمزهای دیجیتال پدید آمدند و محبوبیت این ارزها رو به افزایش است. در این بین به گزارش بلومبرگ شرکت فیسبوک تصمیم دارد یک ارز دیجیتال مخصوص برای نرم‌افزار WhatsApp تولید کرده تا انتقال پول را در این پیام‌رسان تسهیل کند.

طبق گزارش به دست آمده، تمرکز این ارز بر روی هند خواهد بود، از آن جایی که مهاجرت افراد مختلف از هند به آمریکا یا سایر نقاط جهان افزایش یافته است و با توجه به جمعیت بالای هندی‌ها، فیسبوک برنامه دارد تا از این پتانسیل استفاده کند، به صورتی که هندی‌های شاغل در آمریکا با این ارز دیجیتال بتوانند به راحتی برای خانواده خود در هند پول بفرستند (البته این برنامه شامل مهاجران خاورمیانه و جنوب شرق آسیا نیز می‌شود). این چیزی است که Bitcoin هم قصد انجام آن را دارد، اما به دلیل مشکلات و هزینه بالا انتقال وجه بین‌المللی، تا به الان موفق به انجام آن نشده است.

فیسبوک این برنامه را از ماه می‌ پیگیری می‌کند، از این رو David Marcus رئیس بخش پیام‌رسان این شرکت سمت خود را تغییر داده و به طور اختصاصی بر روی قابلیت‌های بلاک‌ چین برای تولید این ارز دیجیتال کار می‌کند. در گزارش بلومبرگ آمده است که فیسبوک به دنبال توسعه "سکه پایدار" است، چیزی که بر پایه ارز آمریکا "دلار" ساخته می‌شود تا خطرات ناشی از جایگزینی توسط فناوری‌های دیگر مانند بیت‌کوین را کاهش دهد.

البته فیسبوک زمان زیادی برای تولید چنین ارزی لازم دارد و باید دید دیگر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین می‌توانند جلوتر از فیسبوک این قابلیت را برای مهاجران خاورمیانه و جنوب شرق آسیا فراهم کنند یا خیر.

کد خبر 427123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha