خبر > اگر در روستا زندگی می‌کنید و فعالیت کتاب‌خوانی خاصی دارید، اگر دوست عشایر ما هستید و در زمینه‌ی کتاب‌خوانی فعالید؛ فقط تا ۲۲ دی فرصت هست در پنجمین جشنواره‌ی روستاها و عشایر دوستدار کتاب شرکت کنید.

امسال پنجمین سال است که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری شماری از دستگاههای دولتی و غیردولتی جشنوارهی روستاها و عشایر دوستدار کتاب را برپا میکند و هر دوره از ۱۰ روستا یا آبادی عشایری دوستدار کتاب تقدیر میکند.

برگزیدگان این جشنواره ۲۲ اسفند معرفی میشوند. علاقهمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت جشنواره با این نشانی مراجعه کنند: www.bookpromotion.ir

داوطلبان برای شرکت در این جشنواره، باید ضمن معرفی ویژگیهای خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیتها، طرحها و برنامههای اجرایی خود را برای تقویت زیرساختهای کتابخوانی و ترویج عمومی کتاب در روستا معرفی کنند.

تلاش برای تأمین بودجههای لازم برای گسترش فعالیتهای مربوط به کتاب و کتابخوانی در روستاها، توجه‌دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب، فرهنگیتر شدن فضای روستاها و نیز ایجاد فرصت کتابخوانی کودکان و نوجوانان روستایی در اوقات فراغت، از اهداف این جشنواره است.

روستاهای داوطلب شرکت در جشنواره، بر اساس فراخوان جشنواره لازم است مدارک و مستندات خود را که فعالیتهای مرتبط با کتاب و کتابخوانی آن روستا را نشان میدهد، با امضای دهیار و رئیس شورای اسلامی روستا، همراه با فرمهای تکمیل شده برای دبیرخانهی استانی جشنواره، مستقر در ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یا دبیرخانهی مرکزی جشنواره در تهران بفرستند. دهیاران، شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانونهای فرهنگی و هنری مساجد، مدارس، و سایر نهادهای فرهنگی و تشکلهای مردمی نقش مهمی در معرفی روستاهای دوستدار کتاب دارند.

کد خبر 427064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha