همشهری آنلاین: سوار شدن ۱۰ وزغ نیشکر پشت یک مار پیتون سه و نیم متری برای فرار از سیل ویرانگر به یکی از پربازدیدترین و عجیب‌ترین صحنه‌ها و تصاویر حیات وحش استرالیا در روزهای پایانی سال ۲۰۱۸ تبدیل شده است.

10 وزغ پشت مار پيتون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بارش ۷۰ میلیمتر باران در چند ساعت در شهر دورافتاده کانونورا در غرب استرالیا سیلی بزرگ راه انداخت و باعث شد پل ماک برای جلوگیری از شکستن احتمالی سیل‌بند از خانه بیرون بیایند اما زیر باران و رعد و برق در محوطه بیرونی خانه با صحنه‌ای مواجه شدند که تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دست به دست می‌شود.

پل درباره صحنه‌ای که در تاریکی شب دید به گاردین استرالیا گفت: «آب دریاچه پشت سد سرریز و درون آن پر از وزغ‌های نیشکر بود. هزاران وزغ خود رو روی چمن رسانده بودند و «او» هم داشت وسط چمنزار دنبال یک بلندی می‌گشت.» منظور این شهروند استرالیایی از «او» یک مار پیتون سه و نیم متری است که هنگام فرار از سیل چند موجود کوچک‌تر را پشت خودش سوار کرده بود و از میان چمن‌ها می‌گذشت.

از آنجا که وزغ نیشکر جزو غذاهای محبوب برخی مارهای محلی در استرالیایی غربی است، دیدن صحنه سوار شدن وزغ پشت یکی از شکارچیان بزرگ منطقه شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. اندرو برادر پل ویدئوی این همزیستی مسالمت‌آمیز مار و وزغ را در توییتر پست کرد و این ویدئوی ۳۰ ثانیه‌ای بلافاصله به بحث داغ کاربران فضای مجازی تبدیل شد. واکنش‌ها به این ماجرا ترکیبی از وحشت، سرگرمی و لطیفه بود.

وزغ نیشکر از ویرانگرترین آفت‌های کشاورزی در مناطق گرمسیری شمال استرالیاست. این موجود دوزیست در سفر یک دهه اخیر از شرق به غرب همه چیز را سر راه خود نابود کرده، اکوسیستم‌ها را از بین برده و گونه‌های بومی را به نیستی کشانده است. بسیاری از حیوان‌ها پس از خوردن برخی از وزغ‌های سمی مرده‌اند و حتی برخی از بزمجه‌های بزرگ در شهر کانونورا به محض پیدا شدن سر و کله وزغ‌ها برای همیشه ناپدید شده‌اند.

به نظر می‌رسد برخی جانوران از جمله مارهای پیتون یاد گرفته‌اند سراغ وزغ‌های سمی نروند و از سوی دیگر، مردم استرالیا تلاش می‌کنند جلوی نابودی حیات وحش را در حمله‌های شبانه وزغ‌ها بگیرند.

کد خبر 427031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha