همشهری‌آنلاین: معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: اصلاح ساختار و تعیین تعداد معاونت‌های شهرداری باید با توجه به شرایط، ماموریت‌ها و حجم کار در برنامه سوم توسعه شهر تهران تعیین شود.

سكينه اشرفي

به گزارش شهرنوشت، سکینه اشرفی در جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به طرح پیشنهادی اعضا شورای شهر برای کاهش تعداد معاونت‌های شهرداری از ۹ سطح به ۶ سطح و حذف پست‌های قائم‌مقام و مشاور از سطوح شهرداری تهران توضیح داد: مطالعه‌ای در سال ۸۹ انجام شد که در آن مطالعه پیشنهاد شد تا تعداد معاونت‌ها از ۹ به ۶ معاونت و تعداد ادارات کل از ۴۸ به ۳۲ اداره کل کاهش یابد.

اشرفی با تاکید بر این‌که این مطالعه صرفا کاهش تعداد معاونت‌ها نبوده، تصریح کرد: در این مطالعه جامع، کل ساختار شهرداری مورد توجه قرار گرفته بود و این گونه نبود که تنها به بخشی از اصلاح ساختار پرداخته شود.

او اضافه کرد: در مطالعه مذکور، تغییرات در سه سطح کلان، مناطق و نواحی دیده شده و پیشنهاد شده بود تا تغییرات از پایین‌ترین سطح، یعنی سطح شهرداری ناحیه آغاز شود.

معاون شهردار تهران با تاکید بر این‌که در مطالعه انجام شده، تصریح شده بود که مدت اجرا این مطالعه سه سال زمان نیاز دارد، اظهار کرد: کار تغییر ساختار، کاری سه ماهه نیست بلکه باید در فرآیندی طولانی مدت و همه جانبه اجرایی شود.

اشرفی تصریح کرد: مطالعه گفته شده در سال ۸۹ انجام شده و امروز نیاز به بازنگری و مطالعه مجدد دارد.

او اضافه کرد: با توجه به شرایط، ماموریت‌ها و حجم کار در برنامه سوم، باید تعداد معاونت‌ها و ساختار متناسب تعیین شود و همچنین انعطاف‌پذیری در ساختار نیز مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 427001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha